31 Юли 2019г.
Фотографията и графичният дизайн се преплитат в един oбщ съюз от изкуство и дазайн , а взаимовръзката между двете обуславя паралелно им развитие. Макар да изглежда, че те са взаимосвързани и същевременно разнообразни области, всяка поотделно се основава на принципи от другата. Познанието на която и да е от двете науки дава множество познания и опит както за Фотографията, така и за Графичния дизайн.
Въпреки това е необходимо графичните дизайнери да проучат безбройните аспекти на визуалния дизайн. Тъй като фотографията е изкуството за улавяне и представяне на реалния свят в имидж, а за да се използва визуална естетическа стойност, принципите на фотографията могат да се прилагат в почти всяка област на дизайна.
Ето няколко принципа на фотографията, от които графичните дизайнери могат да научат нещо.
1. Рамкирането ви помага да подредите обектите в един завършен концептуално образ
Изчертаването на сцена може да ви помогне да фокусирате очите на потребителя само върху най-подходящите области на екрана, вместо да го карате да се лута безцелно от елемент на елемент, видим на екрана. Спазването на правилото на третите във фотографията е най-добрият начин да се постигне това.
Тук всичко опира до спазването на една проста теория, която стои зад този принцип: Предвиждайте вашата снимка или дизайн да бъде разделена на 3 × 3 решетка и разделена на различни равномерни отделения, с помощта на въображаеми линии, като например в тази забележителна фотография на Trey Ratcliff (@TreyRatcliff). Макар невидими за очите на потребител, той си представя обектите на изображението, позоционирани спрямо тези въображаеми линии. По този начин най-добрият начин да изобразите целевия си обект е в пресечната точка на две линии или по един от тях.
2. Силата на светлинните ефекти
Дори и при графичното проектиране, осветлението може играе съществена роля за начина, по който ще се възприемат Вашите дизайни на проекти. Когато става въпрос за дигитални елементи и графичен дизайн, можете да използвате осветлението, за да включите по- сложни светлосенки и контраст, които ще създадат „настроение“ и ще оставят по-ясно послание за потребителя.
Никакъв елемент не може да повлияе на емоцията и настроението на едно визуалното произведение, както осветлението, и тук не говорим само за яркостта. В допълнение към яркостта на светкавицата, нейните ъгли и оцветяването на осветлението могат да окажат значително влияние върху емоционалния резонанс, който излъчва вашата снимка.
Например, визуализирайте обекта си наоколо около обяд, в слънчев ден. Toй е ярък, без отблясъци, външното пространство не създава изклуствена светлина, която да хвърля сянка върху основния предмет на изобразяване. За разлика, си представете същия обект, осветляван от изкуствени светлини в затворено пространство. Цветът му е различен спрямо броя осветителни тела, получил е отенъците на другите предмети наоколо и има ненужно хърлени сенки от предметите до основния обект.
3. Правилният ъгъл може да превърне проекта ви в щедьовър
Този простичък принцип на фотографията си заслужава да се отбележи. Ако се сблъскате с фотограф по време на работа, ще видите, че той заснемва с най-различни пози, клекнат в странни позиции и кръжащ над своя обект. Ако се чудите защо, това е така, защото ъгълът, по който е направена дадена снимка, определя като цяло как тя се възприема от публиката. Ъгъл от горе може да направи обекта по-далечен, по-малък и дори нисък що се отнася до човек. Докато ъгъл отдолу може да направи същия обект да изглежда висок, доста по масивен и издължен.
Графичните дизайнери, които знаят как да използват ъглите в своя полза, умело създават правилния си дизайн без да разчитата единстено на софтуерните програми за обработка на изображението. Всъщност, ъглите са един от най-интересните дизайнерски елементи, които дизайнерите са усвоили, за да придадат интерес и креативност на плоските дизайни.
4. Силата на правилното позициониране на естествени линии в дизайна
Нашите очи са програмирани да бъдат привлечени по естествен път oт очертания, линии и форми, когато гледаме снимка. Линиите се класифицират в безброй типове - радиални, зигзагови, криви, диагонални и прави, и всеки има свое собствено предназначение за подобряване на състава на снимката, като например в този хипнотичен изстрел на Pierre Metivier (@PierreMetivier)!
Точно както ние посочваме нещо, което да накара хората да го гледат, дизайнерите могат да контролират гледната точка на своя дизайн, като позиционират форми и линии по определени начини, за да определят къде искат зрителския им поглед да се задържа, когато видят дизайна. Насочващите линии са едни от най-често използваните такива водещи линии, тъй като те могат да се използват, за да насочат очите на зрителя от една точка към следващата интуитивно. Като например тази карта-пътеводител.
Водещите линии могат да се използват и в дизайна, за да насочват зрителите към различни точки или нива на информация. С прецизно настройване и позициониране на водещите линии, дизайнерите могат не само да съсредоточат вниманието на зрителите върху централния обект на дизайна, но и да го накарат да е преминал през целия спектър от графични изображения на самия проект . Този дизайн на плакат от "Design by Day" (@Design_By_Day) използва същите принципи, за да ориентира окото към заглавието и след това чрез множество водещи линии да преведе до различни акценти на изображението.
5. Балансът
Свидетели сме на това как придържането към правилото за третите при поставяне на основната тема извън центъра в една снимка за създаване на по-интересна картина, също така е предпоставка за оставянето на твърде много празно място в картината, което може да я направи празна. Фотографите се стремят да балансират "теглото" на своя предмет, като включват обекти от по-малко значение в снимката, за да запълнят празнотата. Във фотографията на Шанън Кокоска долу, сградата в най-отдалечения край на снимката балансира визуалната тежест на пътния знак.
Балансът е важен елемент не само във фотографията, но и в графичния дизайн. Всеки елемент във вашия графичен дизайн има тежест за него. Всички тези претеглени елементи трябва да бъдат балансирани, докато не се постигне ефективно равновесие. Този баланс може да бъде постигнат по два начина:
§ Симетричен баланс: Тази балансираща техника използва симетрия, за да балансира вашите дизайнерски елементи. Дизайнерите могат да създадат силно усещане за баланс, като отразяват някои елементи от дизайна от горе до долу или отляво надясно. Дженифър фитил (@ jwickdesign) проектира тази поразителна покана за сватба, като отразява позиционирането на графични елементи и тип, за да създаде красиво балансиран, чист и елегантен дизайн.
§ Асиметричен баланс: Тази техника се отклонява от симетрията, за да създаде понятие за равновесие. Този красив плакат, който използва Асиметрия чрез целенасочено мащабиране и разпръскване на елементи.
Най-голямата сила е тази, която прави обичайния дизайн необичаен!
Най-важното за един фотограф е да направи обикновената снимка да изглежда необикновена! В края на краищата всичко е свързано с разкриването на красотата в най-простата човешка личност и привличането на емоциите в най-грозните субекти, или да можем да уловим точния момент, който може да буди дори носталгия, когато погледнем картината.
Дизайнът и фотографията са насочени към изкореняване на излишния екстериор, изобразяване на концентрираната същност на нещо и даване на пречупен поглед на хората, който никога не биха могли да видят, забелязали или помислили преди.