30 Септември 2021г.
След 13-ти март 2020 година светът, такъв какъвто го познавахме, се замени с друга реалност. Драстичната промяна в начина ни на живот беше неочаквана за по-голямата част от населението по света. Въпреки всички изменения животът нямаше как да спре, затова се наложи адаптивност към ситуацията от страна на всеки един човек, на браншовете и на цели индустрии.
Промените през последната година и половина доведоха до изменение на рекламния бранш в България и по света, както и предлагането на услуги, работата с настоящи клиенти и привличането на нови. Главната промяна беше преминаването от офлайн в онлайн среда. Това позволи внедряване на различни нови техники за рекламиране, a в маркетинговите стратегии започнаха да се използват все повече инфлуенсъри, блогъри и влогъри, които могат да създават съдържание от дома си и да изграждат цели общности от мнения. Онлайн събитията преди бяха рядкост, а сега офлайн събитията заеха тяхното място.
След първоначалният стрес около настъпилото положение хората бързо свикнаха. Много офиси преминаха вкъщи онлайн, учебните занятия също и дори срещите с клиенти. Прекараното време вкъщи беше и главната предпоставка за изменението на потребителското поведение.
Хората започнаха да ценят повече своята безопасност, пазаруването онлайн стана приоритет, а съотношението цена-качество стана още по-важно. Отбелязаха се значителни промени и в поведението на корпоративните клиенти. Фирмите започнаха да оптимизират разходите си, да премахват ненужни разходи и да прекъсват договори с повече подизпълнители, да преквалифицират персонала си, да мислят за алтернативни начини за поддържане на фирмената култура и ентусиазъм в работата.
Въпреки че бяхме постоянно в онлайн среда и дигиталното ни завладя, само неразривната връзка между офлайн и онлайн бе решението за изход от стреса от постпандемичната ситуация. В резултат на това компаниите от малък, среден и голям бизнес започнаха първо да се обръщат към дигитална агенция за позициониране на пазара, тъй като видяха, че само това ще ги направи устойчиви. За сравнение преди години първо се обръщаха към ПР агенции или агенции за събития, защото така по-бързо достигаха до потребителите си. Всичко това обаче създаде необходимост да познаваш добре и двете среди, в които се срещаш и общуваш с потребителя - онлайн и офлайн. Възникна необходимост да работят в синергия, за да не се получават рекламни кампании и информация с различен информационен фокус. Голяма част от компаниите за събития увеличиха отдела си с дигитално звено, а дигиталните агенции с такова за събития. Започнаха да се появяват и случаи, при които обаче компаниите вместо да инвестират в придобиване на нови умения и навлизане детайлно и в друга среда, решиха да се обединят с други професионалисти с експертиза, различна от тяхната, за да бъдат по-ефективни и гъвкави в предлаганите услуги на пазара.
Пример за това е обединението на BTL и Event агенция “Alternative Advertising” с Дигиталната агенция SEOMAX.
Едната компания предлага решения като организирането на събития, офлайн реклама и BTL активности (Alternative Advertising), а другата - дигитална реклама, SEO оптимизация и уеб разработки (Дигиталната агенция SEOMAX). По този начин двете фирми могат да предлагат на една компания пълен пакет от рекламни инструменти, онлайн и офлайн, без да се налага за целта да сключват договори с повече от една фирма. Всичко това в отговор на нуждите на бизнеса и унифициран подход за работа с потребителя, за да може да му се дава добавена стойност и преживяване, а не да му се говори купи, купи…
Обединението на бизнеси под различна форма като партньорства и съюзи дава дивиденти както на самите бизнеси, така и на клиентите им, а също и на пазара. По този начин се запълва търсенето на пазара, като една фирма предлага по-голям спектър от услуги, без да се нарушава качеството. Бъдещето на бизнеса във времена, които не са сигурни като сегашните, е чрез партньорства. Партньорства между самите бизнеси, с цел подкрепа и предлагане на пълни и достъпни решения за клиентите.