20 Септември 2021г.
На 20 септември 2011 ИКЕА открива първия си обект на българския пазар в столицата. За 10 години, шведският гигант в домашния интериор е посрещнал над 23 милиона посетители в своите обекти, както и над 18 милиона в онлайн магазина, предлагайки разнообразни идеи и решения за по-добър и организиран живот у дома.
Мрежата от търговски обекти на бранда обединява магазин ИКЕА София, концептуален магазин ИКЕА Варна, центрове за поръчки Пловдив и Бургас, както и наскоро открития магазин от ново поколение ИКЕА Mall of Sofia в сърцето на столицата. Компанията развива палитра от предложения и обекти, за да отговори на различни нужди и желания на своите клиенти – от цялостни решения за обзавеждане на стаи, с възможност за планиране на кухни и гардероби, така и идеи за освежаване и организиране на пространството до най-малките аксесоари.
„Гордеем се, че вече 10 години развиваме своите продукти, услуги и решения, така че да отговорят на нуждите на българския пазар. Но най-важни са резултатите – от стартирането на програмата за лоялност, в нея се включиха над 223 хиляди ИКЕА Фемили членове. Повече от 323 хиляди масички LACK красят домовете на хората, а емблематичната за ИКЕА секция BILLY е зарадвала над 70 хиляди потребители. Колкото до шведските кюфтенца.. е, може би е достатъчно да кажа, че сме продали над 30 милиона от тях“, споделя Никос Ифантидис, управител на ИКЕА България, част от FOURLIS Group.
За своето присъствие на българския пазар, шведската ритейл компания е отчела обем на продажби от над 928 милиона лева. Тя е най-голямата верига магазини за обзавеждане на дома, а в България навлиза чрез договор за франчайз с компанията House Market S.A., която управлява осем магазина ИКЕА, два обекта от ново поколение и девет центъра за поръчки в Гърция, Кипър и България.
„ИКЕА не е просто експерт в домашното обзавеждане. Ние създаваме по-благоприятна домашна среда, а бизнесът ни е насочен и към социалната подкрепа. Подпомогнахме над 3000 деца и местни общности, а над 10 000 продукта дарихме за проекти и инициативи в помощ на хора в риск. В ДНК-то на компанията е заложено усилието за устойчиво развитие, ето защо непрекъснато развиваме своята зелена политика, стараейки се да покажем отношението си към природата и как всеки може да бъде отговорен за нейното опазване, започвайки именно от собствения си дом“, допълва Никос Ифантидис.