20 Април 2023г.
Digital Health Monitor на Worldcom показва, че фармацевтичните компании използват слабо местните блогове а Facebook се използва само до 10% от потенциала си.
Средният брой на App приложенията се е увеличил повече от два пъти в сравнение с 2020 г
НЮ ЙОРК (13 април 2023 г.) – Международната асоциация за връзки с обществеността Worldcom, The Worldcom Public Relations Group която обединява фирми от цял свят във сферата на комуникациите, публикува днес доклада си за 2023 година на тема комуникации във сектор здравеопазване The 2023 Worldcom Digital Health Monitor. Докладът показва, че водещите световни фармацевтични компании продължават да отхвърлят възможността да комуникират с потребителите чрез социалните медии на местно ниво. Използването на приложения по темата здравеопазване обаче почти се е удвоило.
Докладът на Worldcom за 2023 г. - Digital Health Monitor, се публикува за трети път.. Worldcom Healthcare разглежда 25 големи международни фармацевтични компании избрани въз основа на тяхната международна репутация, техния размер и присъствие в различни страни. Докладът анализира и класира тяхното онлайн присъствие в световен мащаб в социалните мрежи в 11 дигитални канала, включително приложения, блогове, корпоративни и местни фирмени уебсайтове, Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, TikTok, Twitter и YouTube.
Янев и Янев е дългогодишен член и партньор на Worldcom и за трети пореден път участва в анализа на пазара. От 25-те мултинационални компании в проучването 8 нямат присъствие на нашия пазар в онлайн пространството като липсва всякаква информация на Български език.
Класация на първите 5 компании по присъствие в социалните мрежи в световен мащаб и в България за 2023 година
Серж Бекерс, председател на Worldcom Healthcare, каза: „Докато използването на социални медии продължава да се увеличава, фармацевтичните фирми продължават да пропускат местната ангажираност. Използването на приложения се е увеличило, но визуалните платформи като YouTube и TikTok и основните социални медийни платформи като Facebook остават недостатъчно използвани на местно ниво.
България е една от страните, където Merk Sharp & Co достига първо място по присъствие в социалните мрежи. Осем от най-големите фармацевтични компании въобще нямат присъствие в социалните мрежи в България.
Пандемията и други кризи повишиха очакванията, че компаниите трябва да бъдат по-целенасочени. Фармацевтичните компании пропускат възможността да предадат на местно ниво как задоволяват повишените потребителски очаквания по теми като DEI и ESG. Въпреки че има стриктна регулация по търговски теми, човешките и социални проблеми, свързани със здравеопазването, предоставят значителна възможност за фармацевтичните компании да изградят емоционална комуникация с потребители и инфлуенсъри.
Ключови констатации от Worldcom Digital Health Monitor
уебсайт
Всички компании имат глобален уебсайт, но не всяка компания има подържана собствен уебсайт в различните страни. Средният брой местни сайтове е 20 от възможните 25.
Блогове
Въпреки, че всички компании с изключение на две имат „глобален блог“, местните блогове в различните страни остават трудни за намиране. Sanofi се възползва най-много от възможностите, предлагани от блоговете. Lonza изобщо не използва потенциала на тази медия.
App приложения
Използването на приложения продължава да расте. Всички компании в проучването имат „международни приложения“. Средно компаниите имат около шест налични приложения в 25-те страни. Добавянето на „международните приложения“ увеличава средния брой до около 11. Pfizer, Janssen, Novartis, Novo Nordisk, AbbVie и Takeda Pharmaceutical разполагат с поне 11 местни приложения.
Социални медийни канали
Facebook – Всички фармацевтични компании в проучването с изключение на две (Astellas и Merck) имат международни акаунти във Facebook. Като цяло обаче Facebook се използва само до 10% от потенциала си, главно поради липсата на специфични за различните страни акаунти и съдържание.
Twitter – международни акаунти в Twitter са създадени от всички компании с изключение на Astellas. Двадесет и една от 25 държави имат резултат под 20% за „ефективно използване на Twitter“
LinkedIn – Глобални акаунти в LinkedIn присъстват във всички 25 компании, но само две компании (Novartis и Roche Pharmaceuticals) постигат ефективност на LinkedIn над 20%. Този сравнително нисък общ резултат се дължи главно на факта, че специфичните за страната страници и съдържанието на местния език не са често срещани.
YouTube – Местните акаунти в YouTube са достъпни само в няколко страни и същото важи и за други канали с визуален фокус, като Instagram.
TikTok - изобщо не се използва. Това показва, че фармацевтичните компании пропускат възможността да ангажират и да изградят доверие с по-младите поколения които използват тези платформи.
Топ пет (от 10) препоръки на Worldcom Healthcare за подобряване на възвръщаемостта на инвестициите от онлайн комуникации.
Ако искате да привлечете и задържите таланти, комуникирайте Вашето ЗАЩО. Защо стойността, която доставяте, в която искате хората да вярват – е важна. Вашето КАК – различният и специален начин, по който предоставяте своето ЗАЩО също е много важен.
Комуникирайте предимствата и значението на вашите продукти за хората, а не за продуктите.
Не се страхувайте да покажете своя опит или авторитет. Изразете мнението си чрез аналитично съдържание, като статии , блогове или подкасти.
Уверете се, че сте устойчиви на ESG и DEI, ако искате да останете конкурентоспособни и уместни както като работодател, така и като индустрия.
Прегледайте използването на цифрови канали. Запитайте се дали искате да сте сравнително невидими в много канали или да окажете реално влияние върху ограничен брой канали.
Изтеглете доклада на Worldcom Digital Health Monitor за 2023 г. и прочетете всички 10 препоръки от нашите експерти.
Прочетете предишните доклади на Worldcom Digital Health Monitor.
Държави
Проучването обхваща 25 държави: Австралия, Белгия, Бразилия, България, Канада, Китай, Чехия, Франция, Германия, Унгария, Ирландия, Италия, Япония, Кения, Малайзия, Холандия, Испания, Швеция, Швейцария, Тайланд, Турция, Съединените щати Арабските емирства, Обединеното кралство, Виетнам и Съединените щати.
Фармацевтични компании
25-те фармацевтични компании, включени в проучването, са:
AbbVie, Amgen, Astellas Pharma, AstraZeneca, Bayer (Pharmaceuticals Division), Biogen, Bristol Myers Squibb, CSL, включително CSL Behring, Eisai, Eli Lilly, Gilead Sciences, GlaxoSmithKline (GSK), Janssen, Lonza, Merck & Co., Merck KGaA, (науки за живота плюс приходи от здравеопазване), Novartis, Novo Nordisk, Organon, Pfizer, Roche Pharmaceuticals, Sanofi, Takeda Pharmaceutical, Teva Pharmaceutical Industries, UCB.
Относно групата за връзки с обществеността Worldcom
Групата за връзки с обществеността Worldcom е водещото партньорство в света на независими фирми за връзки с обществеността, със 143 офиса, в които работят около 2000 служители в 115 града на шест континента. Общо партньорите на Worldcom отчетоха комбинирани приходи от 300+ милиона щатски долара миналата година от 3034 клиенти.
Янев и Янев е член на групата Worldcom от 15 години, а Тодор Янев е председател на глобалния борд на организацията от 2021г насам.