08 Март 2024г.
Компанията предпази своите клиенти от над 900 000 атаки и 6.6 петабайта злонамерен трафик
Нетера предпази своите клиенти от рекорден брой DDoS атаки през 2023 г. Компанията регистрира общо 963 346 DDoS атаки и се справи с над 6.6 петабайта (PB) злонамерен трафик. От общия брой атаки около 231 358 са били с висока интензивност.
Това е двоен ръст в сравнение с 2022 година, когато компанията е предотвратила 488 151 DDoS атаки.
Нетера използва комплексен подход за защита от DDoS атаки, като съчетава облачна платформа, специализирано хардуерно оборудване и други решения. Чрез специализираното си хардуерно оборудване компанията е спряла 899 431 атаки, огромна част от които са били с висока интензивност и големи обеми от злонамерен трафик. Облачната платформа на Нетера е защитила клиентите на компанията от 63 915 атаки през 2023.
Какво са DDoS атаките?
Най-често DDoS атаките се проявяват като лавина от фалшив трафик, чрез който се претоварват сървърите и сайта на набелязаната жертва. Легитимните потребители не могат да получат достъп, а хакерите се възползват от хаоса, за да откраднат данни. Може да се сравни с огромна тълпа от фалшиви клиенти, които блокират входа на магазин и истинските клиенти не могат да влязат.
Какви са последствията?
DDoS атаките могат да причинят финансови загуби - приходи от онлайн продажби, абонаменти, реклама; вреди за репутацията чрез уронване на имиджа и доверието на клиентите, както и загуба на данни - хакерите могат да се възползват от атаката, за да откраднат чувствителна информация. Това е DDoS атаката – онлайн цунами, което може да продължи с дни и дори с месеци, и в крайна сметка да потопи всеки бизнес.
За Нетера
Нетера е независим глобален доставчик на телекомуникационни услуги, спечелил наградата на Capacity Global Carrier Awards за „Най-добър доставчик на телеком услуги на едро в Централна и Източна Европа“ за 2023 г. Компанията си партнира както с най-големите световни компании, така и с малкия и среден бизнес. Нетера предоставя международна свързаност, дейта център услуги, управлявани мрежови услуги и сигурност от близо 30 години. Компанията притежава и управлява 4 дейта центъра и собствена глобална мрежа с над 220 точки на присъствие в повече от 65 страни.
Общият показател за удовлетвореност на клиентите на Нетера (CSAT) е 88%, което е рекордна стойност за сектора на телекомуникациите, а 71% от клиентите на Нетера биха препоръчали услугите ѝ на свои колеги или бизнес партньори (Net Promoter Score), което поставя компанията в Топ 1% от най-добрите телекоми в света.
Портфолиото от услуги на Нетера включва:
- Напълно управляван бърз и сигурен интернет достъп с поддръжка 24 * 7 - DIA, броудбанд, международна свързаност, инфраструктура
- Дейта център услуги в 4 собствени центрове за данни, клас Tier III – sdc.bg
- Управлявани ИТ услуги, сървъри под наем и гъвкави облачни услуги – Neterra.Cloud
- Защита от DDoS атаки
- Глобална платформа за обмен на данни - NetIX.net
- Сателитни услуги - София и Тракия телепорт
- IPTV и платформа за разпространение на аудио-видео съдържание – Neterra.TV
- GPS система за проследяване на превозни средства - NetFleet.bg