14 Септември 2023г.
Wizz Air, най-бързо развиващата се авиокомпания в Европа и най-екологично устойчивата в света*, подкрепя наскоро приетия регламент ReFuelEU от Европейския парламент, който ще направи употребата на устойчиво самолетно гориво задължително.
Ивон Мойнихан, мениджър „Корпоративно управление и ESG“ в Wizz Air заяви: „Като водещата авиокомпания в Европа по отношение на намаляване на интензитета на газовите емисии, Wizz Air подкрепя предложения регламент ReFuelEU от самото начало. Европейският съюз определя стандартите в глобалната политика в областта на климата, а законодателството на ЕС установява задължителни минимални стойности на SAF в горивната смес с конвенционалното авиационно гориво. Приемането на тези задължителни мерки ще увеличи предлагането на SAF, което е от решаващо значение за подобряване както на наличността, така и на цената на му. Wizz Air започна подготовката си за предстоящото въвеждане на мандати от ЕС, като си партнира с производители на устойчиво авиационно гориво. Наскоро авиокомпанията направи и първите си капиталови инвестиции в научноизследователска и развойна дейност в областта на SAF. Считаме, че индустриалното сътрудничество в разработването на алтернативни горива е един от най-ефективните начини за справяне с настоящите климатични предизвикателства. Продължаваме нашия дългогодишен ангажимент да намалим въглеродния си интензитет с 25% до 2030 г. От решаващо значение сега са начините, по които правителствата ще стимулират производството на устойчивото гориво.“
Ивон Мойнихан, мениджър „Корпоративно управление и ESG“ в Wizz Air заяви: „Като водещата авиокомпания в Европа по отношение на намаляване на интензитета на газовите емисии, Wizz Air подкрепя предложения регламент ReFuelEU от самото начало. Европейският съюз определя стандартите в глобалната политика в областта на климата, а законодателството на ЕС установява задължителни минимални стойности на SAF в горивната смес с конвенционалното авиационно гориво. Приемането на тези задължителни мерки ще увеличи предлагането на SAF, което е от решаващо значение за подобряване както на наличността, така и на цената на му. Wizz Air започна подготовката си за предстоящото въвеждане на мандати от ЕС, като си партнира с производители на устойчиво авиационно гориво. Наскоро авиокомпанията направи и първите си капиталови инвестиции в научноизследователска и развойна дейност в областта на SAF. Считаме, че индустриалното сътрудничество в разработването на алтернативни горива е един от най-ефективните начини за справяне с настоящите климатични предизвикателства. Продължаваме нашия дългогодишен ангажимент да намалим въглеродния си интензитет с 25% до 2030 г. От решаващо значение сега са начините, по които правителствата ще стимулират производството на устойчивото гориво.“
Wizz Air създаде своята стратегия за имплементиране на устойчиво самолетно гориво, като сключи споразумения с производители за бъдещи доставки – Mabanaft/P2X Europe, OMV, Neste и Cepsa. През 2023 г. Wizz Air направи и първата си капиталова инвестиция от 5 млн. паунда в британска компания за биогорива – Firefly, както и участва в инвестиция от 50 млн. долара в CleanJoule, базиран в САЩ стартъп, за да продължи да стимулира научноизследователската и развойната дейност в областта на SAF.
През фискалната 2023 г.**, Wizz Air постигна интензитет на въглеродните емисии от 53,8 грама на пътник/км, който е с 11% по-нисък от предходната година***. Това е най-добрият регистриран досега резултат на Wizz Air за една фискална година и най-голямото постижение сред основните конкурентни авиокомпании****.
През фискалната 2023 г.**, Wizz Air постигна интензитет на въглеродните емисии от 53,8 грама на пътник/км, който е с 11% по-нисък от предходната година***. Това е най-добрият регистриран досега резултат на Wizz Air за една фискална година и най-голямото постижение сред основните конкурентни авиокомпании****.
*Според данни на CAPA – Centre for Aviation Awards for Excellence 2022
** 1 април 2022 г. – 31 март 2023 г.
***60,7 грама на пътник/км в F22 (1 април 2021 г. - 31 март 2022 г.)
****Въз основа на последната публично оповестена информация за емисиите, приложима за 12-месечен период (Ryanair, EasyJet). Поради разликите в периода на отчитане, цифрите и времевата рамка не са напълно съгласувани