09 Ноември 2022г.
Wizz Air Holdings Plc („Wizz Air“, „компанията“ or „групата“), най-бързо развиващата се нискотарифна авиокомпания в Европа, публикува неодитирани бизнес резултати за първата половина на финансовата година – шестте месеца до 30 септември 2022 г. Общите приходи на компанията възлизат на 2,193 милиона евро, което е увеличение от 149,2% спрямо същия период миналата година. На база на отчетените резултати Wizz Air отбелязва значителен растеж и затвърждава позицията си на компания с водещ пазарен дял в сектора.
Йозеф Варади, главен изпълнителен директор на Wizz Air, коментира резултатите:
„Wizz Air постигна силни резултати през второто тримесечие на фискалната година след трудно оперативно първо тримесечие. Приходите през първата половина на фискалната година бяха значително по-високи отколкото през същия период на миналата година, и с 31% повече спрямо същия период преди COVID-19. За второто тримесечие приходите са се увеличили с 41% спрямо същия период преди COVID-19. Приходите на наличен седалков километър се подобриха от -10% през първото тримесечие до +11% през второто. Фокусът на Wizz Air продължава да бъде комбинираният подход за постигане на растеж при ценообразуване спрямо инфлацията на разходите.
Много и разнообразни действия се направиха в авиационната индустрия за справяне със значимите проблеми, които бяха част от началото на 2022 година. В резултат на това нашите оперативни резултати се нормализираха и сега отново сме в съответствие с обичайните ни ниски нива на анулирания и прекъсвания на полети. Това е важно, тъй като ни помага да се върнем към отличното обслужване на клиентите, върху което марката ни е изградена. Гордеем се, че поставихме нов рекорд на компанията, като изпълнихме 859 полета за един ден на 5 септември 2022 г. и отчетохме рекорден трафик през периода от юни до август, превозвайки общо 12,9 милиона пътници.
През тримесечието достигнахме важни етапи – закупуването на 75 самолета A321neo, договорени преди настоящата инфлационна среда... В рамките на тримесечието предприехме инициативи за разширяване на ключови пазари, които допълнително ще стимулират нашия водещ пазарен дял. Wizz Air започна да оперира по първия от 20 нови маршрута до Рияд, Джеда и Дамам. Също с последното разширяване в цяла Италия, вече сме третата по големина авиокомпания там по отношение на капацитета, предлаган за продажба през тримесечието до края на декември. А с приближаването към зимния сезон се подготвяме да работим с около 35% по-висок капацитет през втората половина на годината в сравнение с 2019 г.“
Акценти на приходите и разходите за шестте месеца до 30 септември 2022 г.:
Общите приходи възлизат на 2,193.8 милиона евро, което е увеличение от 149,2% спрямо H1 F22:
- Приходите от пътнически билети са с ръст от 185,7% до 1,182.1 милиона евро.
- Общият единичен приход расте с 32,4% до 4,48 евроцента за наличен седалков километър (ASK).
- Общите оперативни разходи се увеличават със 142,2% до 2,257.6 милиона евро спрямо H1 F22:
- Общите разходи за единица продукция (включително нетните разходи за финансиране) са с ръст с 26,5% до 4,73 евроцента за ASK.
- Общите парични средства се увеличават с 18,2% до 1 629,9 милиона евро от 1 378,8 милиона евро.
Устойчиво развитие за компанията:
Емисиите на CO2 на Wizz Air възлизат на 57,1 грама на пътник/км за периода от дванадесет месеца до 30 септември 2022 г. За месец септември 2022 г. емисиите на CO2 са 55,3 грама на пътник/км (12,7% по-ниски в сравнение със същия месец на миналата година).