08 Март 2022г.
GLAMI представя годишния си преглед за 2021 г., който, освен всичко друго, откроява модните избори на българите през втората година от пандемията. Трудните месеци на затваряне през 2021 г., предизвикано от пандемията, в съчетание с въведената за първи път в толкова голям мащаб в страната работа от вкъщи, откроиха „,домашно облекло“ като новата възходяща тенденция в модата още през 2020 г. В същото време промяната на интересите ни и завръщането на старите ни навици от социалния живот още от лятото на 2021, повлияха на интереса на потребителите и ги насочиха към по-модерни артикули. Това стана ясно от доклада ,,Преглед на годината‘‘ на GLAMI – редовно проучване, което модната търсачка провежда на всички пазари като определя основните актуални тенденции и навици на потребителите.
Като цяло направените покупки през 2021 са били предназначени не само за удобството и простотата на престоя у дома, но и се отнасят до облекла за социални събития – покупки, които бяха отлагани с много месеци.
Можем ли да стигнем до извод, че с течението на обстоятелствата и времето старият ни начин на живот лека-полека навлиза отново в познатия ни отпреди пандемията ритъм? Да! Ето как проследяваме този процес:
От доклада на GLAMI виждаме, че 5-те водещи категории за 2021-ва са:
-
Рокли
-
Дамски маратонки
-
Мъжки маратонки
-
Мъжки обувки
-
Дамски сандали
Съвсем в реда на нещата е да се върнем към ,,старото-ново‘‘ и анализът го показа спрямо най-продаваните продукти.
Освен този фактор, можем да съдим за динамиката на социалния живот на хората и по това, че най-бързо издигащите се категории за цялостен аутфит за изминалата година са мъжки костюми със значителен ръст от +366%, дамски блейзъри и костюми с ръст от +208% и обеци с повишение от +215%. Забележителен ръст регистрират и покупките на женски халати с +295% и мъжки чехли и джапанки с +265%.
На фона на тези възходящи проценти се наблюдава значителен спад на следните продукти: спортни раници със спад от -72%, интересът към еспадрилите е намалял с -63%, покупките на дамски дрехи и обувки за спорт са спаднали с -42%, както и дамските клинове с -40%.
От друга страна, сред най-популярните продукти са панталони, палта и якета, раници, бански костюми, боти, гащеризони, жилетки и спортни екипи.
GLAMI.bg предлага богата гама от продукти от над 9200 български и международни марки. Тенденцията в България е, че през 2021 г. интересът на клиентите бе насочен към следните 10 най-популярни марки на местния пазар, а именно: Guess, Nike, Adidas, Calvin Klein jeans, Lui Jo, Puma, Jenny Fairy, Calvin Klein, Manzara и Trendyol.
Този доклад е част от проекта GLAMI Fashion (Re)search, който представлява редовно проучване, което GLAMI извършва за определени пазари, с основна цел да разбере динамиката на онлайн търговията на мода. В този отчет са използвани резултати от проучването за търговци на мода на дребно онлайн, вътрешни данни за категориите и производителността на продуктите, както и данни от отчети на трети страни, които винаги са свързани с оригиналния източник.