13 Април 2022г.
Търговската верига отчита по-добри резултати за първото тримесечие на годината, в сравнение със същия период за 2021 г.
277,6 млн. лева е оборотът на BILLA България за първото тримесечие на годината, с което търговската верига бележи ръст от 12.41% в сравнение със същия период на предходната година, както и 10% ръст по отношение на брой клиенти.
Плановете за експанзия през настоящата година мащабни, както и миналогодишните – поне 10 нови магазина и 5 реновирани обекта са целите, които си поставя търговската верига. Предвидената инвестиция е в размер на 32 милиона лева. Над 300 работни места ще бъдат открити при изпълнение на плановете за експанзия.
Търговската верига ще продължи да инвестира в дигитални решения и иновации. 15,4 млн. лева е инвестицията, предвидена за въвеждането на каси на самообслужване, електронни етикети и фотоволтаици.
BILLA България отчита по-добро първо тримесечие на настоящата година, в сравнение с 2021 г., въпреки множеството предизвикателства пред бизнеса. Ръст на оборота от 12.41%, в сравнение със същия период на предходната година, сочат резултатите. При оборота на база един и същ брой филиали, отчетеният ръст е 6.87%. 10% повече клиенти също са част от позитивната равносметка на компанията.
През изминалата година, преминала под знака на COVID-19 пандемията, BILLA се утвърди като търговската верига с най-голям брой филиали в страната. С инвестиция в размер на 38 млн. лева компанията разкри 11 нови магазина и реновира 10. Модерните търговски обекти предлагат на клиентите богат асортимент на достъпни цени, разположен в модерна търговска зала, и дигитални решения, сред които електронни етикети и каси на самообслужване. Експанзията на търговската верига, с фокус върху малките и средни населени места, доведе до разкриване на нови 340 работни места. Банско, Пирдоп, Стамболийски и Панагюрище са населените места, в които навлезе търговската верига през 2021 г.
Темпът на експанзия ще бъде запазен и през настоящата година, като амбициозните планове включват разкриване на нови поне 10 обекта и модернизиране на 5 от настоящите. Предвидената инвестиция е в размер на 32 млн. лева, а сред новите локации се планира да бъдат Първомай, Карлово, Троян и Смолян. Близо 300 нови работни места ще бъдат разкрити при изпълнението на заложения план.
Дигитализация и иновации са стратегическите посоки на развитие на първата стъпила на българския пазар търговска верига. До края на 2021 г. електронни етикети вече са въведени в 37 магазина, а каси на самообслужване – в 26. Плановете за настоящата година са електронните етикети да навлязат в още 92 обекта, а касите на самообслужване – в 30. Предвидената инвестиция обезпечаването им е близо 12,4 млн. лева.
Настоящите предизвикателства, свързани с високите цени на електроенергията, мотивират компанията да насочи инвестиции в посока въвеждането на фотоволтаични системи в 29 търговски обекта. Допълнителни 3.2 млн. лева ще бъдат насочени в тази посока. Енергийната независимост, наред с повишената енергийна ефективност, която е факт на база на модерните технологии, въвеждани при реновирането и строежа на новите филиали, са устойчива посока на развитие за търговската верига.
BILLA България търси устойчиви решения по отношение на актуалните предизвикателства на пазара на бързооборотните стоки, свързани с постоянно нарастващата инфлация и цени на тока, които да бъдат в полза както на потребителите, така и на българските производители. Сред тях са намаляването на цените на над 1000 артикула в 14 магазина в страната, увеличаването на дела на българските стоки в по-малките магазини на веригата и покриване на част от инфлационната тежест от страна на веригата посредством 50% промоционален дял.
За REWE International AG
От своята централа във Винер Нойдорф REWE International AG управлява не само австрийския си бизнес с търговските марки BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA и ADEG, но също и международния ритейл бизнес на REWE Group (Организационно звено Handel International). Чрез марката BILLA компанията е представена в България, Чехия, Русия, Словакия и Украйна; чрез дискаунтъра PENNY – в Чехия, Унгария, Италия и Румъния; чрез IKI – в Литва, и чрез веригата дрогерии BIPA – в Хърватия.
За REWE Group
REWE Group е сред водещите компании в сферата на търговията и туризма в Германия и Европа.
Портфолиото й включва супермаркети и магазини за търговия на дребно на марките REWE, REWE CENTER, REWE CITY, BILLA и MERKUR, дискаунтъра PENNY, както и магазините за строителни материали toom. Компанията управлява и киоски и магазини, предлагащи продукти от първа необходимост (REWE To Go), както и платформите за онлайн пазаруване REWE Lieferservice, ZooRoyal, Weinfreunde и Kölner Weinkeller. Марката DER Touristik обединява туроператорите ITS, Jahn Reisen, Dertour, Meiers Weltreisen, ADAC Reisen, Kuoni, Helvetic Tours, Apollo и Exim Tours, повече от 2 400 туристически агенции (включително DER Reisebüro, DERPART и партньори), хотелските вериги lti, Club Calimera, Cooee, PrimaSol и Playitas Resort, както и директния оператор clevertours.com
BILLA България е първата международна верига супермаркети на българския пазар, навлязла през 2000г. с откриването на първия си магазин на 5 октомври в София. В класацията на в. „Капитал“ – „Най-големите компании в България“, BILLA България заема 20-о място. Компанията е и сред най-големите чуждестранни фирми у нас.
На Европейските бизнес награди през 2015г. и 2016г. компанията е отличена като „Национален шампион“ в категорията „Екологична и корпоративна устойчивост“, а през 2018г. търговската верига е избрана за „Национален победител“ в категорията „Социална отговорност и опазване на околната среда“. През 2019г. компанията също е отличена като „Национален шампион“ в категорията „Ангажираност към потребителите и пазара“.
Според независимо проучване на швейцарската организация ICERTIAS за 2020-2021г., българските потребители са определили BILLA България като водеща в категориите „Верига за продажби на дребно“, „Отдел за пресни плодове и зеленчуци“, „Отдел за прясно месо“, „Програма за лоялност“, „Отдел за риба и морски дарове“ и „Отдел за деликатеси“.
BILLA България е любима търговска верига на българите в четири поредни години (2016-2019) според резултатите от единствената потребителска класация у нас „ЛЮБИМИТЕ МАРКИ“. През 2020г. компанията е отличена с награда за любим бранд на българите, както и със своите собствени марки BILLA Brand и BILLA Градини в категориите „Собствени марки“ и „Собствени марки – храни и напитки“.
Веригата е представена в 42 града в страната със 141 магазина. Компанията продължава интензивно да развива своята мрежа от супермаркети.
BILLA въведе успешно и ритейл иновации в магазина си на бул. „България“ в София, превърнал се в образец за качество, свежест, разнообразие и удобство. Само там ексклузивно за страната е представена най-голямата и успешна на австрийския пазар биомарка Ja! Natuеrlich.
Компанията успешно стимулира развитието на българското производство, партнирайки си с местни производители в рамките на различни програми за развитие на регионите.