21 Февруари 2022г.
Над 75% от екипа е ангажиран и отделя средства за вътрешната инициатива на веригата през 2021 г.
През 2021 г. служителите на BILLA България събраха и дариха над 102 000 лв. в подкрепа на 62 свои колеги в компанията, които преодоляват тежки житейски моменти и се нуждаят от финансова помощ. Даренията се извършват в съответствие с отличителната вътрешна инициатива на търговската верига – „Социален фонд“, насочена към предоставянето на финансова подкрепа и оказването на помощ там, където е необходима и тогава, когато е нужна. Общият брой членове на екипа, участвали с ежемесечни вноски за изминалата година е 3 464 души, а с еднократни – 50 души. Заедно, те съставляват 75,67% от служителите на компанията.
„Ангажиментът на всички колеги към тази добротворческа вътрешна инициатива е впечатляващ и искрено им благодаря за всеотдайността, доверието и лоялността към нашата кауза. Грижата за хората, които ни търсят в подобни предизвикателни моменти, доказва, че сме успели да изградим устойчиви взаимоотношения със своите служители и че в наше лице те виждат работодател, на когото могат да разчитат и в трудните моменти,“ сподели Вигинтас Шапокас, изпълнителен директор на BILLA България.
Всеки служител има възможност да допринесе за равитието на Социалния фонд с доброволно парично дарение от 1, 2, 5 лева всеки месец или чрез еднократно дарение, на стойност 10 или повече лева. Сумата обезпечава финансова подкрепа на представители на екипа на BILLA или техни близки – в случаи на трудови злополуки, необходимост от оперативно лечение, смърт или тежко увреждане на член на семейството – съпруг/съпруга, ненавършилите пълнолетие деца и други членове на семействата по преценка на Настоятелството на Социалния фонд. Тя може да послужи още за финансиране на медицински разходи и лечения, които не са покрити от бюджета на Националната здравноосигурителна каса или други държавни и общински фондове.
Социалният фонд е учреден през 2015 г. и е част от предимствата, които веригата предлага като работодател, с грижа за своите екипи. Той се финансира както от доброволни парични постъпления от сътрудници, така и от средства, предоставени от самата компания. От началото на инициативата досега, са изплатени над 511 621 лв., с които са подпомогнати 310 служители и близките им. BILLA работи активно за развитието на своята инициатива, като формира устойчива дарителска общност сред служителите. В резултат, успешно съдейства за позитивна промяна в живота на десетки служители и осигурява по-добър шанс за спокойно бъдеще за тях и техните близки.
За REWE International AG
От своята централа във Винер Нойдорф REWE International AG управлява не само австрийския си бизнес с търговските марки BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA и ADEG, но също и международния ритейл бизнес на REWE Group (Организационно звено Handel International). Чрез марката BILLA компанията е представена в България, Чехия, Русия, Словакия и Украйна; чрез дискаунтъра PENNY – в Чехия, Унгария, Италия и Румъния; чрез IKI – в Литва, и чрез веригата дрогерии BIPA – в Хърватия.
За REWE Group
REWE Group е сред водещите компании в сферата на търговията и туризма в Германия и Европа.
Портфолиото й включва супермаркети и магазини за търговия на дребно на марките REWE, REWE CENTER, REWE CITY, BILLA и MERKUR, дискаунтъра PENNY, както и магазините за строителни материали toom. Компанията управлява и киоски и магазини, предлагащи продукти от първа необходимост (REWE To Go), както и платформите за онлайн пазаруване REWE Lieferservice, ZooRoyal, Weinfreunde и Kölner Weinkeller. Марката DER Touristik обединява туроператорите ITS, Jahn Reisen, Dertour, Meiers Weltreisen, ADAC Reisen, Kuoni, Helvetic Tours, Apollo и Exim Tours, повече от 2 400 туристически агенции (включително DER Reisebüro, DERPART и партньори), хотелските вериги lti, Club Calimera, Cooee, PrimaSol и Playitas Resort, както и директния оператор clevertours.com
BILLA България е първата международна верига супермаркети на българския пазар, навлязла през 2000г. с откриването на първия си магазин на 5 октомври в София. В класацията на в. „Капитал“ – „Най-големите компании в България“, BILLA България заема 20-о място. Компанията е и сред най-големите чуждестранни фирми у нас.
На Европейските бизнес награди през 2015г. и 2016г. компанията е отличена като „Национален шампион“ в категорията „Екологична и корпоративна устойчивост“, а през 2018г. търговската верига е избрана за „Национален победител“ в категорията „Социална отговорност и опазване на околната среда“. През 2019г. компанията също е отличена като „Национален шампион“ в категорията „Ангажираност към потребителите и пазара“.
Според независимо проучване на швейцарската организация ICERTIAS за 2020-2021г., българските потребители са определили BILLA България като водеща в категориите „Верига за продажби на дребно“, „Отдел за пресни плодове и зеленчуци“, „Отдел за прясно месо“, „Програма за лоялност“, „Отдел за риба и морски дарове“ и „Отдел за деликатеси“.
BILLA България е любима търговска верига на българите в четири поредни години (2016-2019) според резултатите от единствената потребителска класация у нас „ЛЮБИМИТЕ МАРКИ“. През 2020г. компанията е отличена с награда за любим бранд на българите, както и със своите собствени марки BILLA Brand и BILLA Градини в категориите „Собствени марки“ и „Собствени марки – храни и напитки“.
Веригата е представена в 42 града в страната със 141 магазина. Компанията продължава интензивно да развива своята мрежа от супермаркети.
BILLA въведе успешно и ритейл иновации в магазина си на бул. „България“ в София, превърнал се в образец за качество, свежест, разнообразие и удобство. Само там ексклузивно за страната е представена най-голямата и успешна на австрийския пазар биомарка Ja! Natuеrlich.
Компанията успешно стимулира развитието на българското производство, партнирайки си с местни производители в рамките на различни програми за развитие на регионите.