13 Септември 2023г.
Shelly Group („Шелли Груп“ АД, борсов код: SLYG / ISIN: BG1100003166), базирана в София, България, и специализирана в предоставянето на IoT и интелигентни решения за сгради, навлиза в бързо развиващия се пазар на чиста енергия. Компанията ще разшири своето портфолио в тази посока, като стартира стратегическото партньорство със Zendure, водещ доставчик на балконни електроцентрали и системи за съхранение на енергия. Чрез споделяне на ноу-хау и ресурси двете компании целят постигане на конкурентни предимства и синергии. Това партньорство ще включва съвместни научноизследователски дейности, маркетингови кампании и инициативи за влизане на нови пазари.
Мини фотоволтаичните системи, известни още като балконни централи, се налагат като все по-популярно решение сред потребителите, които искат да произвеждат собствена екологична енергия и да се освободят от зависимостта на растящите цени на енергията. Тази тенденция създава нова възможност за устойчив растеж на умните решения за сгради, предлагани от Shelly Group. Допълнителен потенциал разкрива пазара на балконни електроцентрали в Германия. Новите разпоредби, които влязоха в сила там, на 1 януари 2024 г., позволяват инсталиране на по-голяма генерация на енергия, достигайки до 800 вата. Очаква се бюрократичните пречки да бъдат премахнати, а регистрационните процедури да бъдат опростени, създавайки по-привлекателни условия за развитие на този пазар.
Според проучване на Берлинския университет за приложни науки (HTW), броят на инсталираните балконни централи само в Германия е нараснал почти два пъти в периода 2020-2021 г., достигайки впечатляващите 190 000. Освен това, над 2/3 от новите слънчеви системи, инсталирани в частни сгради в Германия, вече са комбинирани с домашно съхранение на енергия.
Според данните на браншовата асоциация SolarPower Europe (SPE) за 2021 г. Германия се утвърждава като най-големият пазар в Европа с пазарен дял от 59%, следвана от Италия с 14% и Австрия с 6%. Швеция и Полша се отличават с най-високи темпове на растеж. Експертите прогнозират среден годишен ръст от над 29% за цяла Европа до 2026 година. Това прави решението на Shelly Group да навлезе на този пазар изключително навременно.
Изборът на Zendure за партньор не е случаен. Компанията е бързо развиващ се стартъп в областта на енергийните технологии, базиран в технологичните центрове на Силициевата долина, САЩ, и с офиси в района на Големия залив, Китай, както и в Япония и Германия. Основана през 2017 г., компанията има богат и задълбочен опит в областта на производството на чиста енергия, както и в съхранението на енергия за дома и захранването на мрежата, с множество патенти и награди: системата за съхранение на енергия SolarFlow на Zendure превръща слънчевата светлина в сигурен, надежден и дълготраен източник на енергия, а SuperBase V предоставя домашна система за съхранение на енергия, готова за употреба.
Димитър Димитров, съизпълнителен директор на Shelly Group, коментира съвместната изследователска дейност със Zendure: „Това партньорство още веднъж подчертава нашия опит в безпроблемното интегриране и взаимодействие на хардуер и софтуер от широк кръг производители, за да осигурим реална добавена стойност с решения за умни сгради, които отчитат както предпочитанията на потребителите, така и енергийната ефективност. Още по-удовлетворени сме, че в бъдеще заедно със Zendure ще можем да предлагаме на крайните потребители решения за интелигентно управление на енергията, например за балконни централи. Въз основа на опита ни с професионалните потребители искаме да поставим нови стандарти за високи постижения и на този пазар.“
Волфганг Кирш, съизпълнителен директор на Shelly Group, коментира икономическите предимства: „С решенията за управление на чиста енергия за потребителите ние навлизаме в още един пазар с устойчив растеж в допълнение към решенията ни за професионални потребители. Особено предимство е, че можем да се възползваме както от собствения си опит и структури в управлението на чиста енергия, така и от тези на стратегическия ни партньор Zendure. Разбира се, предимствата в разходите ще се отразят и на цените за нашите клиенти: ситуация, в която печелят всички.“