28 Ноември 2024г.
Лидл България и сдружение „Балканка“ получиха приза „Най-сполучливо партньорство“ в годишните награди „Корпоративен дарител“ 2024 на Българския дарителски форум (БДФ). Отличието е за успешното сътрудничество между компанията и неправителствената организация в проекта „Дай шанс на балканката“. Tой има за цел да възстанови популацията на застрашения от изчезване вид „Местна балканска пъстърва“ (Salmo macedonicus).
Партньорството на Лидл България със Сдружение „Балканка“ и техните усилия за опазване на биоразнообразието в местните реки, е част от цялостната стратегия за устойчиво развитие на компанията. То започва през 2013 г. и включва множество дейности – от кампании, които повишават информираността за опазване на балканската пъстърва, до реални действия като зарибяване и почистване на реки. От началото на проекта до днес, двете организации с помощта на служители на компанията, доброволци и местни общности са успели да зарибят над 30 български реки с повече от 410 000 балкански пъстърви. Почистени са и над 35 км крайречни територии.
„Нашето партньорство със сдружение „Балканка“ е пример за това как бизнеса и неправителствения сектор, могат успешно да си партнират и да бъдат катализатор на положителна промяна. В случая - промяна, която да прави българските реки по-чисти, по-здрави, да помага на един наистина застрашен вид, какъвто е местна балканска пъстърва и да образова обществеността по темата“. Това заяви Костадин Ангелов, специалист „Корпоративна социална отговорност“ в Лидл България, който прие наградата от името на компанията.
Добромир Балабанов, член на УС на Сдружение „Балканка“, подчерта развитието на проекта през годините: „В последните две години заедно надградихме проекта „Дай шанс на Балканката“, като привлякохме учени от Природонаучния институт с музей към БАН. Започнахме да изследваме дивите популации на пъстървата и имаме първите излюпени диви рибки в България, които отново върнахме в речни участъци. Искам да благодаря на Лидл България за тяхното партньорство и смятам, че инициативата е много добър пример за това как бизнесът може да работи успешно със сдруженията и местните общности.“
Новият етап от проекта и включването на учени ихтиолози от БАН е с цел да се направи задълбочено проучване на състоянието на дивите пъстървови популации у нас и да се намери най-добрият подход за природосъобразното им възстановяване в трите целеви водосбора – Места, Струма и Марица. Учените очакват резултатите да спомогнат за опазването и възстановяване на балканската пъстърва у нас, както и да посочат най-добрия подход за управлението на вида в бъдеще.
За наградите на БДФ „Корпоративен дарител“
Годишните награди на БДФ „Корпоративен дарител“ се връчват за 19-та поредна година и отличават компаниите, които инвестират в значими каузи, популяризира добрите практики в корпоративното дарителство и налага високи стандарти за социална отговорност в България. Конкурсът е част от усилията на БДФ да постави във фокуса на общественото внимание примерите за дарителска подкрепа с изключителен принос в полза на обществото. Победителите в категорията "Най-сполучливо партньорство" се избират от членовете на БДФ след предварителна селекция на жури от експерти.
За Лидл България
Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа. Част e от немската Schwarz Gruppe и присъства в 31 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 134 магазина в 58 града и над 4000 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели наложиха Lidl в България като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена, и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори.