04 Октомври 2022г.
Българската стартираща компания за селектирана мода втора ръка NOLD ("new old") разраства бизнес модела си, позволявайки на потребителите сами да продават дрехи, аксесоари за дома и козметика, и да получат 100% от цената на продажбите си. Публикуването на обяви е безплатно, продажбата се осъществява изключително лесно и без допълнителна комисионна, и всеки има контрол върху цените на артикулите си. Одобрението на заявките се случва в рамките на 24 часа, а всеки потребител може да промотира колекцията си или отделни продукти, за да ги отличи и да си гарантира по-бърза продажба.
Модата е третият най-голям замърсител на планетата. Според последни данни на ЕС 10% от въглеродните емисии на глобално ниво са причинени от производството на дрехи и обувки – повече от международните полети и корабоплаването взети заедно. Производството на една тениска, например, отнема около 3 000 литра вода, а всяка година 92 милиона тона текстил завършват на сметището. NOLD се фокусират върху това, че всеки от нас притежава поне един артикул, който не носи и може да продаде, а циркулирането на модни артикули намалява не само ресурсите за продуктите на нови неща, но и отпадъка от това те да се изхвърлят, за да се произведат нови. За вече повече от два месеца от старта на новата платформа компанията изчислява, че са спестени 10 662 кг въглероден диоксид и 1 077 984 л вода.
Платформата www.nold.bg, която официално стартира на 23 юли, е част от дългосрочната стратегия на компанията за постигане на кръгова икономика и потвърждава стремежа ѝ за намаляване на негативния отпечатък от модната индустрия. NOLD продължава първоначално заявената си мисия да удължава живота на дрехите, но вече давайки на потребителите свободата сами да управляват процеса по създаването и продажбата на своите “гардероби”. Досегашният формат, при който продавачите изпращаха дрехите си в офиса на NOLD, а компанията улесняваше целия процес по описване, снимане, промотиране и логистика, ще се запази, но само за много ексклузивни колекции. Колаборациите с най-стилните и успешни инфлуенсъри също няма да липсват при трансформацията, уверяват от компанията.
NOLD си поставя за цел да направи потребителското изживяване изключително вълнуващо, но и лесно чрез панел за автоматично генериране на товарителници в самата платформа, а продажбата се договаря чрез вградена чат система. Всеки един профил съдържа информация за количествата на въглероден диоксид и вода, спестени с продажбата на артикули, благодарение на специално разработен за целта алгоритъм. Чрез стратегията “share-to-sell” потребителите се насърчават да споделят своите находки в социалните мрежи със своите приятели, за да достигнат до по-голяма аудитория, а така и да спечелят по-бързо.
Решенията, които предстоят за екипа на NOLD, са да насочат масовия потребител към по-екологичен начин за консумиране на модата, а в по-дългосрочен план да позволят на брандовете, които до този момент не са въвлечени в секънд хенд пазара, да печелят всеки път, когато един произведен от тях продукт се завърти в кръговата икономика.