27 Април 2023г.
Страстта на Lavazza в поска на устойчивостта и иновациите може да бъде открита в наскоро представената в България серия от алуминиеви капсули, съвместими с машини Nespresso* Те са посветени на емблематичните блендове, които отразяват историята и опита на компанията от Торино в изкуството за смесване на кафе.
За да обогати избора от вкусове в първата си серия от алуминиеви въглеродно неутрални** капсули, Lavazza представя още два бленда с компенсирани емисии на въглероден диоксид:
· Qualità Rossa - смес с плътен вкус, балансиран аромат и нотки на мек шоколад и сушени плодове. Блендът Qualità Rossa обхваща италианския начин на живот за автентична глътка италианска радост.
· Crema e Gusto Classico - кремообразно кафе, подчертано с нотки на тъмен шоколад, дървесина и подправки. Идеално за започване на деня, Crema e Gusto гарантира перфектния баланс между уют и сила на волята.
Серията, представена през 2022 г. в България, вече предлага 7 емблематични бленда - Qualità Oro, Crema e Gusto, ¡Tierra! For Planet, Espresso Maestro Lungo, Espresso Maestro Intenso, Espresso Maestro Classico, Espresso Maestro Ristretto и Espresso Maestro Dek – чиято уникалност е облечена в алуминий, за да предложи на потребителите неподражаемия аромат и качество на някои от най-предпочитаните блендове на компанията, така че удоволствието от любимото кафе да е с нулево въздействие на CO2**.
Разработването на въглеродно неутрални алуминиеви капсули, съвместими с машини Nespresso*, е в линия с дългосрочната програма на Lavazza Group “Roadmap to Zero” (Пътна карта към Нулата), която цели намаляване на емисиите по цялата верига - от отглеждането на кафето и всички междинни фази до края на жизнения цикъл. Съзнавайки, че не е възможно да се намалят напълно всички емисии, Lavazza решава да компенсира остатъчните въглеродни емисии, които не могат да бъдат намалени.
Първата фаза стартира през 2020 г. с компенсацията на директните емисии от всички производствени обекти и офиси на Lavazza Group. „Roadmap to Zero е в съответствие с приемането от Lavazza на Целите за устойчиво развитие на ООН и по-конкретно – SDG 12 (отговорна консумация и производство) и SDG 13 (борба с изменението на климата). Крайната цел е да се постигне пълна въглеродна неутралност чрез намаляване и компенсиране на всички директни и косвени емисии, т.е. всички емисии, генерирани по време на целият процес за продукта – от отглеждането на кафето до опаковането, и от разпространението на крайния продукт до неговото използване и изхвърляне.
Новата гама от съвместими капсули на Lavazza е крачка към компенсиране на косвени емисии по цялата верига на доставките, както нагоре, така и надолу по операциите на цялостния процес на Lavazza – от зеленото кафе, до изхвърлянето, включително всички производствени фази, транспорт и употреба.
За да закупи въглеродни кредити, Lavazza избира конкретни проекти, които са проверени и сертифицирани съгласно международно признати методологии и стандарти като VERRA (Проверен въглероден стандарт - VCS и стандарт за климат, общност и биоразнообразие -CCB) и механизъм за чисто развитие (CDM). Освен намаляване на въглеродните емисии, проектите могат да предоставят и други екологични, социални и икономически ползи. Подкрепянето на тези проекти е начин за подобряване на жизнения стандарт на местните общности по устойчив начин чрез борба с изменението на климата и постигане на целите за устойчиво развитие на ООН.
Lavazza Group
Lavazza, основана в Торино през 1895 година, е собственост на семейство Lavazza от четири поколения. Днес Групата е един от водещите играчи на световната кафе сцена с оборот над 2,7 милиарда евро и портфолио от водещи марки в съответните си пазари, като Lavazza, Carte Noire, Merrild и Kicking Horse.
Тя е активна във всички бизнес сектори и има дейности в 140 пазара, с 8 производствени завода в 5 държави и над 5,500 служители по целия свят. Глобалното присъствие на Lavazza Group е резултат от над 125 години на растеж с повече от 30 милиарда чаши кафе Lavazza, произвеждани всяка година, са свидетелство за забележителната история на успеха, с цел да продължи да предлага възможно най-доброто кафе във всички форми, като се фокусира върху всеки аспект от веригата, за доставки и избора на суровини, до продукта в чашата.
Lavazza Group революционизира културата на кафето, като инвестира непрекъснато в научни изследвания и развитие - от интуицията, довела до първоначалния успех на компанията - смесването на кафе - до развитието на иновативни опаковъчни решения; от първото еспресо, опитано в космоса, до десетките промишлени патенти. Способността на Групата да бъде напредничава се отразява и върху устойчивостта икономическа, социална и екологична, която винаги е била основна за корпоративни й стратегии.
„Събуждане на по-добър свят всяка сутрин“ е корпоративната цел на Lavazza Group за създаване на устойчива стойност за акционерите, сътрудниците, потребителите и общностите, в които оперира, съчетавайки конкурентоспособност със социална и екологична отговорност.