28 Юни 2019г.
Всеки клиент иска да знае колко ще струва мечтаният проект за жилището или офиса. Колко оферти трябва да получи, за да има реална представа, какви са цените в сектора? Като в повечето творчески професии, в сферата на интериорния дизайн няма универсално правило за ценообразуване, нито минимален праг на цените. Това прави по-трудни както избора на клиента, така и изготвянето на адекватна оферта по отношение на вложен труд и материали от интериорните дизайнери.
На 5 юни в изложбената зала на Roca Асоциацията на интериорните дизайнери (АИДБ) събра свои членове, инвеститори и партньори на дискусия за тънкостите в ценообразуването.
Георги Христулев, треньор по продажби и автор на книгата “От любов към продажбите”, бе сред основните гост-лектори на събитието. Още преди самата среща той даде отправни точки как се ценообразува и посочи честите пропуски и проблеми в правилния процес. Той сподели полезни практики от своя 11-годишен опит, които бяха от изключителна полза за присъстващите творци.
Целта на всеки успешен търговец е да купи на възможно най-ниска цена и да продаде на възможно най-висока. Това зависи само от неговите продажбени умения и възможности. След като знаем колко ни струва една услуга, можем да определим за колко да я продадем. Важно е да вземем под внимание себестойността на продукта - на всеки продукт поотделно - времето за изработка и използваните материали. По този начин да изчислим преките, непреките разходи, разходите по продажба, плановата себестойност и фактическата себестойност
- сподели Христулев. -
Правилното планиране и разпределяне на времето може да определи най-добрата цена персонално за всеки проект. Ценообразуването е огромна тема, не е еднозначна. Това е сложна наука, включваща различни начини и стандарти. Когато процесът се усложни или се разрасне в мащаб, препоръчвам да се потърсят експерти, които ще могат да покажат най-доброто решение.
Творците се обединиха около мнението, че калкулирането на целия труд – от консултацията и идейния проект до финала, не е никак лесна задача. Той включва както визуализацията, така и реализацията със съдействието на външни специалисти в управлението. Това налага необходимостта от добро планиране и разпределяне на времето по вид дейности.
Уменията за продажба и правилно остойностяване на труда са ключови, особено за професиите, които включват повече творчество. Начинът, по който избираме да продаваме, е важно да бъде съобразен с бизнес модела, себестойността и нивото на полезност, което искаме да отговаря за нашия бизнес.