02 Септември 2020г.
Изследване на ManpowerGroup „Влиянието на COVID-19 върху бизнеса в Югоизточна Европа”:
Компаниите защитават числеността на персонала и контролират разходите, за да се справят с пандемията
Стратегиите за лидерство и повишаване на квалификациите на служителите са ключови за бизнес успех
Гр. София, 2 септември 2020 г. – Днес ManpowerGroup – водещата световна компания в областта на решенията за работната сила, обяви резултатите от своето изследване „Влиянието на COVID-19 върху бизнеса в Югоизточна Европа”1, в което над 1 000 анкетирани мениджъри споделят своята визия и очаквания за бъдещето на бизнеса в настоящата предизвикателна среда, както и основните си опасения по отношение на приспособяването на компаниите към новата нормалност.
„Изследването разкрива, че COVID-19 продължава да оказва значително въздействие върху бизнеса в региона на Югоизточна Европа. Над 30% от анкетираните смятат, че след епидемията няма да е възможно бизнесът да се върне към нормалното си състояние в рамките на 6-12 месеца и повечето компании ще отложат или прекратят новите назначения през следващите месеци. Докато краткосрочната тенденция е да намалят разходите и да преразгледат и адаптират своите бизнес модели, за да преодолеят най-критичния период, в дългосрочен план инвестициите в стратегическо лидерство ще бъдат от ключово значение за развитието и успеха на компаниите след епидемията. Изследването също показва по-голям фокус върху привличането и задържането на таланти и прилагането на стратегии за развитие на уменията и повишаване на квалификациите на служителите”, каза Иван Шербанов, оперативен мениджър в ManpowerGroup България.
Ключови резултати от проучването:
За да се справят с епидемията от COVID-19, повечето компании планират да предприемат действия, с които да защитят числеността на персонала (55,3%) и да контролират разходите (32,5%), тъй като очакват загуби на приходи и намалена финансова ликвидност.
По отношение на непосредственото въздействие на COVID-19 компаниите са фокусирани върху ограничаване числеността на своите служители, като отложат или отменят новите назначения (50%).
Основните мерки, които компаниите ще предприемат, за да се справят след епидемията, включват предвиждане на нуждите на клиентите, повишаване уменията на служителите и задържане на талантите, намаление на заетостта, акцент върху автоматизирането на различни процеси, ускоряване на бизнес дигитализацията и контрол върху разходите.
Според 65,9% от анкетираните лидерството трябва да е най-вече стратегическо, за да може компаниите да се развиват и успеят след епидемията.
Най-голямото притеснение на компаниите по време на COVID-19 е грижата за хората, следвана от комуникацията, сигурността на работното място, компетентността на лидерите и фирмените политики и процедури. Други посочени опасения ключват икономическата рецесия, загубата на приходи, промени в поведението на потребителите, по-ниска финансова ликвидност, намалена покупателна сила и поемане на рискове от страна на клиентите, по-малко физически търговски събития поради преминаването към дигитални платформи, правителствени ограничения за наемане на служители, износ и данъчно облагане и намалени поръчки заради логистични затруднения.
33% от анкетираните смятат, че ще се върнат към нормално бизнес състояние в рамките на 6-12 месеца, след като приключи епидемията; 41% очакват да го постигнат след 1-6 месеца, 11% - за по-малко от месец и 15% - след повече от година.
За да останат конкурентоспособни, компаниите ще намалят разходите и ще преразгледат и адаптират своите бизнес модели предимно чрез краткосрочни мерки, за да се справят с най-тежкия период. За организациите с по-малко от 10 служители и с глобално присъствие намаляването на разходите е най-важно, а действията, свързани с преразглеждането и адаптирането на бизнес моделите, са приоритет за компаниите с 10-49 служители, за големите компании с 250+ служители и тези с регионално присъствие.
Можете да намерите ресурси на ManpowerGroup как да се справите по време на COVID-19 на https://go.manpowergroup.com/covid19 и https://workforce-resources.manpowergroup.com/worksmart-during-covid-19-resources/safelybacktoworkinthenewnormal.
За ManpowerGroup
ManpowerGroup® (NYSE:MAN) – водещата световна компания в областта на решенията за работната сила, помага на организациите да се преобразяват в един бързопроменящ се работен свят, като намира, оценява, развива и управлява талантите, които им дават възможност да победят. Всяка година разработваме новаторски решения за хиляди компании и им осигуряваме таланти с умения, докато намираме смислена и дългосрочна работа на милиони хора с широк спектър от качества и в най-различни сектори. Нашето експертно семейство от брандове - Manpower, Experis и Talent Solutions, създава значително по-голяма стойност за кандидатите и клиентите в 80 държави и прави това вече над 70 години. Постоянно получаваме признание за културното ни многообразие като „Най-добро място за работа за жени, интеграция, равенство и хора с увреждания”, а през 2020 г. ManpowerGroup беше отличена за единадесета година като една от „Най-етичните компании в света” – всичко това потвърждава позицията ни на предпочитана марка за талантите, които се търсят.
За ManpowerGroupБългария
ManpowerGroup България е част от ManpowerGroup® и заема една от лидерските позиции на българския пазар в областта на временните и постоянни назначения, оценката и подбор на персонал, изнесените услуги в областта на човешките ресурси и индивидуалното кариерно консултиране. С офиси в София, Пловдив, Бургас и Варна ManpowerGroup България предоставя на организациите в страната палитра от ефективни решения в сферата на човешките ресурси от 12 години насам, работейки с компании от всички индустриални сектори и осигурявайки им бърз достъп до хората, от които имат нужда. През 2019 г. ManpowerGroup България взе специалната награда на Аутомотив Клъстер България за „Компания за подбор на персонал с най-голям принос към индустрията”. Намерете повече информация за ManpowerGroup България на www.manpower.bg
1Изследването се базира на отговорите на извадка от 1 138 анкетирани мениджъри от клиентската база данни на ManpowerGroup. Те отговориха на 11 въпроса с посочени няколко отговора и по рейтингова скала. Данните бяха събрани чрез дигитални инструменти между 13 май и 30 юни 2020 г. в България, Хърватска, Чехия, Унгария, Румъния, Сърбия, Словакия, Словения и Турция.