15 Октомври 2018г.
От 2019 г. програмата на международните резиденции в Азия и Южна Америка ще ги отведе не само до Хайдерабад (Индия) и Рио де Жанейро (Бразилия), но и до Буенос Айрес в Аржентина и до региона на Хонконг. Нещо повече, освен Lignan (University) College в Гуанджоу, City University of Hong Kong, един от водещите университети в Хонконг, ще бъде партньор на Global Executive MBA. В резултат на тези нововъведения, програмата предоставя на участниците не само първокласно образование по мениджмънт, но и възможност да изпитат сами особеностите на икономическите, политическите и социалните ситуации в тези страни и да направят ценни контакти в хода на посещенията на местни и международни компании там.
Хонконг – „умният град“ в делтата на Перлената река
„Хонконг не само е водещ метрополис в Югоизточна Азия и невероятно силен финансов и логистичен център в региона, но и един от най-важните хъбове за суровини в света. Освен това градът е образец на цифровите технологии като цяло и по-конкретно на финтех, електронната търговия и големите данни/изкуствения интелект. Той разполага и с една от най-модерните информационни и телекомуникационни инфраструктури в света. Нашите студенти ще изпитат сами всичко това в хода на фирмените посещения и учебните занятия на място“, казва проф. Барбара Щьотингер, декан на WU Executive Academy и академичен директор на Global Executive MBA програмата, изразявайки ентусиазма си за новото учебно пътуване.
По време на новата петдневна резиденция в Хонконг, която ще се състои всеки януари в рамките на учебното пътуване в Азия, участниците в програмата ще се включат в голямо разнообразие от дейности: преди обед през първите три дни те ще посещават лекции в City University of Hong Kong. „Нашият нов партньор има отлична мрежа от международни контакти - включително и Carlson School of Management в САЩ. Освен това, той се намира в сърцето на полуостров Коулун, което дава на студентите много възможности да се разходят пеша из града вечер, когато приключат с ученето", продължава Проф. Щьотингер. Следобед участниците в програмата ще посещават регионални и международни компании, за да получат информация от първа ръка за особеностите на бизнеса и пазарите, в които работят.
Планираният град Шенжен и събиране на участниците в Глобалния екипен проект в Гуанджоу
На четвъртия ден участниците в програмата ще пътуват до китайския град Шенжен, който граничи с Хонконг на юг. Като една от първите специални икономически зони в Китай, този планиран град е особено привлекателен за чуждестранните фирми: той е един от най-бързо развиващите се градове в света и се гордее с най-високия доход на глава от населението в страната. Последният ден от резиденцията ще отведе участниците до Гуанджоу, който се намира на 130 километра (на две крачки според китайските стандарти). Там те ще имат възможност да участват в още две фирмени посещения и да се насладят на вечерно събиране със своите MBA колеги от Lignan (University) College, с които ще обединят усилия в контекста на Глобалния екипен проект, финалният проект на Global Executive MBA програмата, който включва и студенти по MBA от Carlson School of Management.
Танго Аржентино с икономиката и бизнес общността на Аржентина
Около една трета от населението на Аржентина, приблизително 14,5 милиона души, живее и работи в Буенос Айрес и околностите. Един от най-големите метрополни региони в Южна Америка, столицата на брега на Атлантическия океан се смята за най-важният културен център в страната.
В началото на юли, преди да отпътуват до Бразилия за втората част от пребиваването си в Южна Америка, участниците в програмата ще добият задълбочено разбиране за уникалните характеристики на икономиката и бизнес средата на Аржентина: „Освен добиването на безценен поглед върху специалното взаимодействие на икономическата и политическата сфери в една нововъзникваща икономика като Аржентина, нашите студенти ще могат да влязат зад кулисите на мултинационалните компании и техните стратегии за интернационализация. В допълнение на това, като се занимават с конкретни бизнес случаи от региона, те ще засилят способността си да идентифицират и оценяват успешно бизнес възможностите и да преценяват правилно икономическите, бизнес и политическите рискове“.
„Но няма международна резиденция, която да бъде пълна, без да позволи на участниците да натрупат богатство от лични впечатления, които не са свързани с бизнеса. Както в Хонконг, така и в Буенос Айрес, участниците в програмата ще имат много възможности да направят това - било то в хода на съвместна екскурзия до планината Шугар Лоуф (Рио де Жанейро), с първи стъпки в Танго Аржентино, или с опитване на вкусно дим сум ястие в Тим Хо Ван, най-евтиният ресторант със звезда "Мишлен" в света. В края на краищата, смисълът на резиденциите е и в това участниците да се опознаят по-добре един друг и да създадат контакти и приятелства, които траят цял живот“, заключава Барбара Щьотингер.