14 Май 2024г.
Продажбите на групата възлизат на около 5,3 млрд. евро, а органичният ръст достига 3,0%.
Дюселдорф, Германия, 8 май 2024 г., Henkel отчита силен органичен растеж на продажбите през първото тримесечие на 2024 г.
Продажбите на групата възлизат на около 5,3 млрд. евро, а органичният ръст достига 3,0%.
Увеличението на органичните продажби е резултат от дейността на двете бизнес подразделения:
- „Лепилни технологии“: положителен органичен ръст на продажбите от 1,3%
- „Потребителски марки“: силно изразен органичен ръст на продажбите от 5,2%
- Придобиването на компаниите Seal for Life Industries и Vidal Sassoon в Китай приключи по-рано от очакваното.
- Отбелязан е по-нататъшен напредък в изпълнението на стратегическия план за растеж.
- Прогнозата за фискалната 2024 г. се повиши значително според обявените резултати от 3 май:
- органичен ръст на продажбите: 2,5 до 4,5 % (преди: 2,0 до 4,0%);
- коригирана възвръщаемост на продажбите: 13,0 до 14,0% (преди: 12,0 до 13,5%);
- коригирана печалба на привилегирована акция (EPS): увеличение в диапазона от +15,0 до +25,0% при постоянни обменни курсове (преди: +5,0 до +20,0%).
През първото тримесечие на 2024 г. групата Henkel постигна продажби на стойност около 5,3 млрд. евро и генерира силен органичен ръст на продажбите от 3,0%. Увеличението се дължи на положително развитие на цените и в двете бизнес подразделения на компанията. Развитието при обемите на ниво група, което все още изпитва влиянието на мерките по портфолиото в бизнес подразделението „Потребителски марки“, показа по-нататъшно последователно повишение в сравнение с четвъртото тримесечие на 2023 г. В номинално изражение продажбите са намалели с -5,2% спрямо съответното тримесечие на миналата година – основно поради продажбата на бизнеса в Русия и отрицателния ефект от валутните разлики.
„Отбелязахме много добро начало на годината. Освен това успяхме да приключим с придобиването на Seal for Life Industries и Vidal Sassoon в Китай по-бързо от очакваното и по този начин допълнително ще утвърдим своето бизнес представяне“, посочи Карстен Кнобел, главен изпълнителен директор на Henkel. „В светлината на тези резултати миналата седмица повишихме значително прогнозите си за продажбите и печалбата за 2024 г. Това демонстрира наличието на ясна стратегия, която следваме стриктно. Изпълняваме обещанията си и сме на прав път към устойчив растеж.“
Перспективи пред Henkel Group
За текущата година Henkel очаква органичен ръст на продажбите от 2,5 до 4,5%. За „Лепилни технологии“ се очаква органичен ръст на продажбите в диапазона от 2,0 до 4,0%. За „Потребителски марки“ очакванията са за органично увеличение на продажбите от 3,0 до 5,0%.
За Henkel:
Със своите търговски марки, иновации и технологии Henkel заема водеща пазарна позиция в световен мащаб в промишления и потребителския бизнес. Бизнес подразделението „Лепилни технологии“ е световен лидер на пазара за лепила, уплътнители и функционални покрития. С бизнес подразделението „Потребителски марки“ компанията заема водещи позиции, особено при перилните препарати, грижата за дома и продуктите за коса на много пазари и в пазарни сегменти в цял свят. Трите най-силни марки на компанията са Loctite, Persil и Schwarzkopf. През фискалната 2023 г. Henkel отчете продажби от над 21,5 млрд. евро и коригирана оперативна печалба от около 2,6 млрд. евро. Привилегированите акции на Henkel са регистрирани за германския борсов индекс DAX. Устойчивостта има дълга традиция в Henkel и компанията има ясна стратегия за устойчивост с конкретни цели. Henkel е основана през 1876 г. и днес екипът наброява около 48 000 души в цял свят – обединени от силна корпоративна култура, споделени ценности и обща цел: „Пионери по сърце за доброто на поколенията“. Повече информация на www.henkel.com
Този документ съдържа изявления, отнасящи се до бъдещо бизнес развитие, финансови резултати и други събития или разработки от бъдещо значение за Henkel, които могат да представляват твърдения за бъдещето. Твърденията по отношение на бъдещето се характеризират с използването на думи като очаквам, възнамерявам, планирам, вярвам, оценявам и др. подобни. Такива твърдения се основават на текущи оценки и предположения, направени от корпоративното ръководство на Henkel AG & Co. KGaA. Тези твърдения не трябва да се тълкуват като гаранция, че огласените очаквания ще се окажат верни. Бъдещото представяне и действително постигнатите резултати от Henkel AG & Co. KGaA и нейните дъщерни дружества зависят от редица фактори, вкл. рискове и следователно може да се различават съществено (както положително, така и отрицателно) от твърденията за бъдещето. Много от тези фактори са извън контрола на Henkel и не могат да бъдат точно оценени предварително като например бъдещата икономическа среда и действията на конкурентите и други участници на пазара. Henkel нито планира, нито се ангажира да актуализира своите изявления и твърдения за бъдещето.
Този документ включва допълнителни финансови показатели, които не са ясно дефинирани в приложимата рамка за финансово отчитане и които са или могат да представляват алтернативни мерки за изпълнение. Тези допълнителни финансови показатели не трябва да се разглеждат изолирано или като алтернатива на измерванията на нетните активи и финансовото състояние или резултатите от операциите на Henkel, така както са представени в съответствие с приложимата рамка за финансово отчитане в неговите консолидирани финансови отчети. Други компании, които докладват или описват алтернативни мерки за ефективност с подобно заглавие, могат да ги изчисляват по различен начин.
Този документ е издаден само за информационни цели и не е предназначен да служи като инвестиционен съвет, оферта за продажба или покана за оферта за покупка на ценни книжа.
Снимки и допълнителни материали, може да намерите на www.henkel.com/press