31 Октомври 2019г.
Амстердам, 31 октомври 2019 г. - Heineken N.V. (EURONEXT: HEIA; OTCQX: HEINY) обяви финансовите си резултати за третото тримесечие на 2019 година:
- Обем на продажбите на бира бележат органичен ръст от +2.3%, с двуцифрен ръст в Азия
- Продажбите на бранд Heineken® бележат ръст от +7.4% с двуцифрен ръст в Африка, Близкия Изток и Източна Европа и Америка
Жан-Франсоа ван Боксмеер, председател на изпълнителния съвет / изпълнителен директор:
„През третото тримесечие, нашето портфолио бири постигна стабилен ръст в обема в размер на 2.3% и то на фона на високите резултати постигнати през лятото на миналата година. Ръстът на бранда Heineken® скача до 7.4%. Наблюдаваме нестабилност на част от нашите пазари, която очакваме да продължи до края на годината. Продължаваме да инвестираме за постигане на печалба в дългосрочен план за нашите акционери. Очакваме органичен ръст на оперативната печалба в размер на около 4%.“
РЕГИОНАЛЕН ОБЗОР
ЕВРОПА
- Продажбите на бира бележат органичен ръст в размер на 1.6%
- Във Великобритания общият обем нараства слабо. Общият обем бележи среден едноцифрен ръст. Портфолиото от премиум бири отбеляза висок едноцифрен ръст, благодарение на Heineken® и Birra Moretti.
- Във Франция обемите нараснаха слабо, въпреки по-неблагоприятните климатичните условия. Климатът беше предизвикателство. Премиум портфолиото отбеляза двуцифрен ръст.
- В Италия, продажбите на бира отбелязаха висок едноцифрен ръст, благодарение на продължаващото позитивно представяне на Ichnusa и разгръщането на Messina.
- В Холандия, продажбите на бира отбелязаха висок едноцифрен спад, вследствие на високите резултати от предходния период.
- В Испания, продажбите на бира останаха непроменени, повлияни от частичното изваждане от продажба в голяма търговска верига.
- В Полша, продажбите на бира бележат среден едноцифрен органичен спад, основно поради по-лошите климатични условия.
НЕТНА ПЕЧАЛБА
Отчетената нетна печалба за първите девет месеца на годината е 1 667 млн. евро (2018 г. отчита 1 596 млн. евро).