24 Ноември 2022г.
Ян Кешелак става следващият главен изпълнителен директор на GLAMI. Доскоро Кешелак заемаше позицията на главен директор по приходите на компанията, като през последните 5 години определяше посоката на развитие на GLAMI, отговаряйки за разширяването на бизнеса в Гърция, Адриатическите страни и Балтийските страни. Неговата задача ще бъде да завърши трансформацията на компанията от модна търсачка във водеща платформа за откриване на модни стоки, базирана на хиперперсонализация и изкуствен интелект. Томаш Ходбод, основателят на GLAMI и настоящ партньор на инвестиционната група Miton, поема поста ръководител на GLAMI Ventures, която планира да инвестира в компании, които улесняват откриването на продукти онлайн, както и компании, които използват изкуствен интелект в електронната търговия.
Новият изпълнителен директор ще завърши интеграцията на италианската платформа Stileo
Смяната на ръководството съответства на краткосрочната и дългосрочната визия на GLAMI, която цели успешното приключване на интегрирането на най-голямата платформа за мода на италианския пазар, Stileo. Стратегическият играч на италианския пазар с 30-членен екип беше придобит от GLAMI през пролетта на 2022 г. Ян Кешелак фокусира своята енергия именно върху неговата интеграция чрез развитието на маркетингови и бизнес екипи. Като бивш главен директор по приходите в GLAMI през последната година и след участието си в предишното разширяване на компанията в седем държави, включително Хърватия, Словения и Балтийските републики, той е в добра позиция да доведе компанията до успешно последно тримесечие, въпреки всички предизвикателства, с които се сблъска електронната търговия през 2022 г. „Абсолютно съм убеден, че Ян може да поведе GLAMI към успеха на заложената визия и посока“, заяви Томаш Ходбод.
GLAMI - технологичният лидер в модата
В дългосрочен план и двете стратегически решения – назначаването на новия изпълнителен директор и създаването на инвестиционния фонд, очертават визията на GLAMI за следващите пет години. „Нашата цел е да ускорим трансформацията от търсачка, каквато я познавате сега, в платформа за откриване на мода, базирана на изкуствен интелект (AI) и иновативно машинно обучение, което създаваме сами“, обяснява Кешелак. Целта на GLAMI е да затвърди позицията си на съществуващите пазари и да запази ролята си на най-посещавания и лесен за използване уебсайт
GLAMI Ventures ще инвестира в компании, които използват изкуствен интелект, за да направят електронната търговия по-ефективна
Ролята на GLAMI Ventures ще бъде ключова в цялата стратегическа посока. В това са насочени и следващите стъпки на основателя на GLAMI - Томаш Ходбод. „Ще продължа да подкрепям GLAMI в ролята си на член на борда, като в същото време ще помагам в търсенето на стратегически инвестиционни проекти в GLAMI Ventures“, обяснява той.
Този фонд, който разполага с 5 милиона евро за първата година, е насочен към разработване на изкуствен интелект в електронната търговия, подкрепа на проекти, които помагат на потребителите да избират и купуват продукти онлайн, и подкрепа на проекти за кръгова икономика. „GLAMI е в състояние да генерира печалба, която можем да използваме за дългосрочни инвестиции и проекти. Като инвестиция можем да подкрепим не само ориентирани към крайните клиенти проекти за откриване на продукти, но и да разширим обхвата си, за да включим технологии и софтуер, които помагат за развитието на цялата екосистема. Например в момента търсим възможности в областта на кръговата икономика, B2B електронната търговия или AI SaaS компании", допълва Ходбод, който в същото време продължава дейността си като един от партньорите в инвестиционната група Miton.
За GLAMI:
GLAMI е основана през 2013 г. от Томаш Ходбод и Михал Йирак като модна търсачка. GLAMI е най-голямата европейска модна търсачка, която събира на едно място милиони купувачи с хиляди онлайн магазини. Благодарение на интелигентното категоризиране на продуктите и персонализираното предлагане, GLAMI прави пазаруването и откриването на мода по-лесно. С присъствието си на 14 пазара, GLAMI & Stileo посрещат повече от 47 милиона посетители месечно.