26 Септември 2022г.
DataArt, глобална технологична компания, която проектира, разработва и поддържа софтуерни решения, обяви официално партньорството си с Decathlon, водеща търговска верига за спортни стоки. Сътрудничеството между двете компании стартира в Германия и е насочено към технологии, базирани на изкуствен интелект, чрез които да се изготвя изключително точна прогноза, на базата на която търговецът да може да предвиди нивото на търсенето и продажбите.
Covid оказа огромно въздействие върху онлайн бизнеса. В резултат на това прогнозирането на бъдещи обеми и оборот стана все по-трудно. За да отговори на тези предизвикателства, в партньорство с Decathlon, DataArt създаде прецизен модел за прогнозиране на продажбите, който дава възможност на бизнеса да идентифицира отделни показатели и да определи постепенното въздействие на новите инициативи, да разпредели ресурси в отговор на очакваното търсене и да бюджетира по-точно.
Решението е базирано на AWS инфраструктура и дава възможност да се подобри системата за управление на логистиката, позволявайки на търговеца да коригира инвентара, нивата на персонал, дистрибуцията и доставките в реално време. Въз основа на по-точната прогноза за продажбите, ресурсите могат да бъдат разпределени предварително.
„Този проект беше истинско предизвикателство. Основната цел на нашия клиент бе да направи веригата за доставки по-бърза и в същото време - по-надеждна. Заедно разработихме ефективен и много точен модел за прогнозиране на продажбите, който помогна на Decathlon да постигне целите си чрез идентифициране на сигнали за ранно предупреждение в техния канал за продажби и коригиране на курса, преди да е станало твърде късно“, споделя Иля Артистов, ръководител на дивизията „Търговия и дистрибуция“ в DataArt.
„Работата с DataArt беше изключително продуктивна. Заедно създадохме стабилен модел за прогнозиране на търсенето, който дава 2-месечна прогноза с 90% точност. Това технологично решение ще ни помогне да предвидим и да се подготвим за значителни промени в търсенето по време на празници и големи събития и дори свързани с Covid извънредни ситуации и регулаторни промени на множество пазари“, допълва Усама Джауади, ръководител на отдела за данни в Decathlon Германия.
Партньорството между двете компании не приключва със завършването на проекта. DataArt ще продължи да работи с Decathlon, за да подобри аналитичните възможности на системата и да постигне още по-добри резултати.