31 Август 2023г.
Близо 6,4 млн. кг български дини и пъпеши е изкупил Kaufland България през 2023 г. За производството на сезонните плодове ритейлърът работи с шест родни производители. Данните на Kaufland показват и повишаване на консумацията през последната година. Ръстът при потреблението на динята е 12%, а на пъпеш с близо 15%.
Ритейлърът предлага в магазинната си мрежа свежи и качествени дини и пъпеши, като ежедневно осъществява детайлни проверки на качество и захарност, за да гарантира сладостта на свежите сезонни плодове.
Клиентите на веригата могат да избират между традиционния за българския пазар сорт диня, както и такава с малко семки. При пъпешите звездата е деликатесният, познат в България като сорт „Медена роса“. Той се отличава със свеж вкус и със специфичния си аромат на мед, и е най-предпочитан от клиентите. Освен него в хипермаркетите на веригата могат да бъдат намерени и пъпеши сорт „Галия“ и „Алтънбаш“.
В новия епизод на видеопоредицата в You Tube канала на Kaufland, посветена на качеството, eкспертите на Kaufland съветват как да разпознаем зрелите дини:. „Сочната и свежа диня трябва да е с контрастен цвят, добре изразени райета, характерно жълто петно, което показва зрялост, суха дръжка и басов звук.“, коментира Кристина Джандарска, търговец „Плодове и зеленчуци“ в Kaufland. Епизодът съветва и как да съхраняваме динята в домашни условия. „Цялата диня има по-дълъг срок на годност, до няколко седмици. Съхраняваме я задължително на хладно и без пряка слънчева светлина. Нарязаната диня има по-малък срок на годност. Нея трябва да съхраняваме задължително в хладилник и да я консумираме до няколко дни, за да е максимално свежа и вкусна.“, споделя още Кристина Джандарска.
Рубриката, която носи името „За качеството с Биляна Гавазова“, се излъчва всеки вторник в YouTube канала на Kaufland. Новият епизод, посветен на свежите и сочни дини и пъпеши, можете да гледате тук.
За Kaufland България
Kaufland България е лидер в сектора на търговията с годишен оборот от близо 1,9 млрд. лв. и един от най-големите работодатели в страната с екип от над 6 500 служители. През 2023 г. компанията разполага с 63 хипермаркета в 35 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с общи инвестиции от 1,9 млрд. лв. Компанията непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие и под мотото „Действията носят промяната“ се ангажира с различни социални и екологични дейности – от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмасата.