16 Юли 2021г.
Трето място в категория „Успешно развитие на бизнес организация“ завоюва Българската асоциация за текстил, облекло и кожи (БАТОК) по време на Годишните награди на b2b Media. Асоциацията обединява най-конкурентните български компании в сектора и подпомага тяхната дейност. Тя спечели журито освен със своята мисия в подкрепа на българското производство, но и с активността си за популяризиране на проблемите и перспективите в бранша.
„Дълго време никой не ни забелязваше, но ние сме тук и продължаваме да работим. Преодоляваме кризата и се опитваме да се адаптираме спрямо пандемичните особености. Реализираме различни активности, с които да привлечем вниманието към бранша, защото за нас е много важен този социален контакт и диалог с обществото. Надяваме, че благодарение на общите ни усилия ще попаднем в приоритетните отрасли на икономиката.“
Антоанета Антонова – член на УС на БАТОК
От сцената на събитието тя призова да избираме българската продукция и да подкрепяме родните производители, които конкурират много от европейските.
Изминалата година беше изключително предизвикателна за целия бранш в страната, тъй като повече от 90% от българските предприятия в сектора „Текстил, облекло и кожи“ са експортно ориентирани. Някои от компаниите в бранша все пак успяха да задържат досегашните си позиции, тъй като пренасочиха дейността си към създаването на различен тип продукти. Българските текстилни предприятия също бързо се преориентираха в производството на маски и защитни облекла, за да отговорят на нуждите на обществото в този момент. Това спасително решение в началото, отдавна не е достатъчно за цял сектор от икономиката, който формира близо 11% от общия износ на страната и осигурява заетост на около 100 хиляди души.
През последните месеци БАТОК успя да инициира редица активности, които да подпомогнат оцеляването на бранша и да повдигне важни въпроси в общественото внимание. Давайки гласност на проблемите и перспективите пред бранша и организирайки разговори с държавните институции, БАТОК се доказа като най-значимата браншова организация в сектора.