24 Януари 2024г.
BILLA България започва поетапно оборудване на своите обекти със специализирана мониторинг система, която ще оптимизира използването на битова вода в магазинната ѝ мрежа. Благодарение на иновативната IoT технология, търговската верига ще осъществява постоянен контрол на водопреносните мрежи, като целта е до 2027 г. всички обекти да бъдат свързани към нея. След внедряването на автоматизираната система, се очаква компанията да намали изразходването на вода с 15% на годишна база.
Този устойчив проект е част от програмата на BILLA за максимално ефективно използване на ресурсите по време на работния процес. Всички обекти на веригата в страната вече разполагат с изцяло автоматизирани системи за управление на потреблението на електроенергия, отопление и климатизация. С тяхна помощ компанията е намалила консумацията на електроенергия с 10% на годишна база. Общата инвестиция на търговската верига за специализирани системи за контрол на ресурсите надхвърля 1.5 млн. лв.
Програмата за устойчивост на BILLA включва още изграждането на фотоволтаични системи, въвеждането на енергоефективни хладилни инсталации, оборудване на обектите с LED осветление и замяна на хартиените етикети с дигитални такива във всички 158 магазина на веригата в страната.
Енергийната ефективност е един от основните стълбове в цялостната стратегия на BILLA за устойчиво развитие, в която компанията инвестира усилия и средства от години. Като част от REWE Group, BILLA България е ангажирана и с постигането на две амбициозни цели – ограничаване на парниковите емисии с 30% до 2030 г., спрямо нивата от 2019 г., и постигането на пълна климатична неутралност до 2040 г.
За REWE International AG
От своята централа във Винер Нойдорф REWE International AG управлява не само австрийския си бизнес с търговските марки BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA и ADEG, но също и международния ритейл бизнес на REWE Group (Организационно звено Handel International). Чрез марката BILLA компанията е представена в България, Чехия и Словакия; чрез дискаунтъра PENNY – в Чехия, Унгария, Италия и Румъния; чрез IKI – в Литва, и чрез веригата дрогерии BIPA – в Хърватия.
BILLA България е първата международна верига супермаркети на българския пазар, навлязла през 2000 г. с откриването на първия си магазин в София. Тя е представена в 50 града в страната с общо 158 търговски обекта, което я прави веригата с най-голям брой магазини в България. Компанията продължава да развива своята мрежа от супермаркети и да предоставя на клиентите си търсените от тях качествени и свежи месо, хляб, плодове и зеленчуци, деликатеси и всичко необходимо за ежедневното пазаруване на добри цени, отговарящи на индивидуалните възможности на всеки клиент.