13 Януари 2021г.
През февруари 2020 г., търговската верига дари 13 251 лв., с които бяха закупени помощни технически средства
За шеста поредна година BILLA продължава да си сътрудничи активно със Съюза на слепите в България. Като част от съвместна кампания, през 2020 г. търговската верига дари 13 251 лв., с които успешно бяха закупени помощни технически средства, като „говорещи“ апарати за измерване на кръвно налягане, четящи устройства и др, за 135 незрящи хора в страната. Сумата е събрана с активното участие на пазаруващите в обектите на веригата – 1 стотинка от продажбата на всеки продукт с марка BILLA бе отделена в подкрепа на организацията.
„Приобщаването на хората със зрителни увреждания и промяната на обществените нагласи към тях е значима кауза, с която се стремим да ангажираме и гражданите. Съюзът на слепите в България е наш доверен партньор и вярваме, че партньорството ни би било предпоставка за по-голяма положителна промяна. Мотивирани сме да продължим досегашното сътрудничество и в бъдеще“, сподели Норберт Мисбрандт, управител на BILLA България.
„BILLA България е сред компаниите у нас, които утвърждават социална отговорност и подкрепят ценностите на редица неправителствени организации чрез последователни действия. От името на ръководството и всички членове на екипа, искам да благодаря за позитивната промяна, за която съдействат, която ще позволи на повече хора със зрителни увреждания да се радват на пълноценен начин на живот“, коментира Васил Долапчиев, Председател на Съюза на слепите в България.
BILLA България е и първата търговска верига у нас, въвела корпоративна политика за асистирано пазаруване за хора с увредено зрение, реализиран съвместно със Съюза на слепите. Служителите във всички нейни магазини преминават през специално обучение за запознаване с основните правила за оказване на съдействие и обслужване на незрящи клиенти. В допълнение, през 2017 г. компанията въведе иновативната технология, която позволява съдържанието на всички седмични и месечни брошури и каталози, поместени на сайта www.billa.bg, да се възпроизвеждат и като звук. Периодично търговската верига предоставя хранителни продукти с цел подпомагане на социално слабите членове на организацията.
За REWE International AG
От своята централа във Винер Нойдорф REWE International AG управлява не само австрийския си бизнес с търговските марки BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA и ADEG, но също и международния ритейл бизнес на REWE Group (Организационно звено Handel International). Чрез марката BILLA компанията е представена в България, Чехия, Русия, Словакия и Украйна; чрез дискаунтъра PENNY – в Чехия, Унгария, Италия и Румъния; чрез IKI – в Литва, и чрез веригата дрогерии BIPA – в Хърватия.
За REWE Group
REWE Group е сред водещите компании в сферата на търговията и туризма в Германия и Европа.
Портфолиото й включва супермаркети и магазини за търговия на дребно на марките REWE, REWE CENTER, REWE CITY, BILLA и MERKUR, дискаунтъра PENNY, както и магазините за строителни материали toom. Компанията управлява и киоски и магазини, предлагащи продукти от първа необходимост (REWE To Go), както и платформите за онлайн пазаруване REWE Lieferservice, ZooRoyal, Weinfreunde и Kölner Weinkeller. Марката DER Touristik обединява туроператорите ITS, Jahn Reisen, Dertour, Meiers Weltreisen, ADAC Reisen, Kuoni, Helvetic Tours, Apollo и Exim Tours, повече от 2 400 туристически агенции (включително DER Reisebüro, DERPART и партньори), хотелските вериги lti, Club Calimera, Cooee, PrimaSol и Playitas Resort, както и директния оператор clevertours.com
BILLA България е първата международна верига супермаркети на българския пазар, навлязла през 2000г. с откриването на първия си магазин на 5 октомври в София. В класацията на в. „Капитал“ – „Най-големите компании в България“, BILLA България заема 20-о място. Компанията е и сред най-големите чуждестранни фирми у нас.
На Европейските бизнес награди през 2015г. и 2016г. компанията е отличена като „Национален шампион“ в категорията „Екологична и корпоративна устойчивост“, а през 2018г. търговската верига е избрана за „Национален победител“ в категорията „Социална отговорност и опазване на околната среда“. През 2019г. компанията също е отличена като „Национален шампион“ в категорията „Ангажираност към потребителите и пазара“.
Според независимо проучване на швейцарската организация ICERTIAS за 2020-2021г., българските потребители са определили BILLA България като водеща в категориите „Верига за продажби на дребно“, „Отдел за пресни плодове и зеленчуци“, „Отдел за прясно месо“, „Програма за лоялност“, „Отдел за риба и морски дарове“ и „Отдел за деликатеси“.
BILLA България е любима търговска верига на българите в четири поредни години (2016-2019) според резултатите от единствената потребителска класация у нас „ЛЮБИМИТЕ МАРКИ“. През 2020г. компанията е отличена с награда за любим бранд на българите, както и със своите собствени марки BILLA Brand и BILLA Градини в категориите „Собствени марки“ и „Собствени марки – храни и напитки“.
Веригата е представена в 39 града в страната със 132 магазина. Компанията продължава интензивно да развива своята мрежа от супермаркети.
BILLA въведе успешно и ритейл иновации в магазина си на бул. „България“ в София, превърнал се в образец за качество, свежест, разнообразие и удобство. Само там ексклузивно за страната е представена най-голямата и успешна на австрийския пазар биомарка Ja! Natuеrlich.
Компанията успешно стимулира развитието на българското производство, партнирайки си с местни производители в рамките на различни програми за развитие на регионите.