26 Януари 2021г.
Хранителните отпадъци се преработват до получаването на биогаз, който се преобразува в електроенергия
За поредна година BILLA България и Столична община реализират успешно партньорство за намаляване на хранителните отпадъци. Резултатите сочат, че през изминалата 2020 г. търговската верига е успяла да намали количеството генерирани биоразградими отпадъци с 23,3% (340,3 тона), сравнено с 2019 г. През предходната година компанията предприема мерки за оптимизиране на поръчките и доставките в секции сух асортимент и млечни продукти, с фокус върху намаляване на бракуваната стока в магазините.
BILLA е първата голяма търговска верига, стартирала работа със столичното предприятие за третиране на отпадъци, инсталация „Хан Богров“. В няколко дни от седмицата, биоразградимите отпадъци от всички магазини на веригата, разположени в град София, се транспортират до инсталацията, където се третират биологично, като при процеса се генерира биогаз, използван в последствие за производство на зелена електроенергия. Служителите в магазините от веригата са преминали през специален инструктаж как да отделят биоразградимите отпадъци.
„Управлението на отпадъци е област, в която влагаме сериозни усилия от много години. Считаме постигнатите резултати за голям успех. Като търговци, всекидневно трябва да предлагаме на клиентите си свежест и качество, но не по-малко отговорни са и действията в посока намаляване на негодните за консумация хранителни стоки. Регулярно се стараем да провеждаме обучения за прецизна организация на процесите по поръчки и доставки, както и за грижливо отношение към продуктите в магазините ни,“ сподели Норберт Мисбрандт, управител на BILLA България.
Инсталацията за оползотворяване на зелени и биоразградими отпадъци Хан Богров влиза в експлоатация през 2014 г., като част от Столичното предприятие за третиране на отпадъци. Оттогава датира съвместната работа с търговската верига. В началото на 2015 година BILLA разширява сътрудничеството си с тях, като обхваща всички магазини от веригата на територията на град София.
Намаляването на отпадъците се свързва не само с ресурсна ефективност, но също и с нови възможности за създаване на партньорства в областта на опазване на околната среда. Ето защо BILLA България ще продължи да полага усилия за развиването на отговорен и устойчив бизнес, който е ключов фактор както за успеха на компанията, така и за създаването на добавена стойност за обществото и околната среда.
За REWE International AG
От своята централа във Винер Нойдорф REWE International AG управлява не само австрийския си бизнес с търговските марки BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA и ADEG, но също и международния ритейл бизнес на REWE Group (Организационно звено Handel International). Чрез марката BILLA компанията е представена в България, Чехия, Русия, Словакия и Украйна; чрез дискаунтъра PENNY – в Чехия, Унгария, Италия и Румъния; чрез IKI – в Литва, и чрез веригата дрогерии BIPA – в Хърватия.
За REWE Group
REWE Group е сред водещите компании в сферата на търговията и туризма в Германия и Европа.
Портфолиото й включва супермаркети и магазини за търговия на дребно на марките REWE, REWE CENTER, REWE CITY, BILLA и MERKUR, дискаунтъра PENNY, както и магазините за строителни материали toom. Компанията управлява и киоски и магазини, предлагащи продукти от първа необходимост (REWE To Go), както и платформите за онлайн пазаруване REWE Lieferservice, ZooRoyal, Weinfreunde и Kölner Weinkeller. Марката DER Touristik обединява туроператорите ITS, Jahn Reisen, Dertour, Meiers Weltreisen, ADAC Reisen, Kuoni, Helvetic Tours, Apollo и Exim Tours, повече от 2 400 туристически агенции (включително DER Reisebüro, DERPART и партньори), хотелските вериги lti, Club Calimera, Cooee, PrimaSol и Playitas Resort, както и директния оператор clevertours.com
BILLA България е първата международна верига супермаркети на българския пазар, навлязла през 2000г. с откриването на първия си магазин на 5 октомври в София. В класацията на в. „Капитал“ – „Най-големите компании в България“, BILLA България заема 20-о място. Компанията е и сред най-големите чуждестранни фирми у нас.
На Европейските бизнес награди през 2015г. и 2016г. компанията е отличена като „Национален шампион“ в категорията „Екологична и корпоративна устойчивост“, а през 2018г. търговската верига е избрана за „Национален победител“ в категорията „Социална отговорност и опазване на околната среда“. През 2019г. компанията също е отличена като „Национален шампион“ в категорията „Ангажираност към потребителите и пазара“.
Според независимо проучване на швейцарската организация ICERTIAS за 2020-2021г., българските потребители са определили BILLA България като водеща в категориите „Верига за продажби на дребно“, „Отдел за пресни плодове и зеленчуци“, „Отдел за прясно месо“, „Програма за лоялност“, „Отдел за риба и морски дарове“ и „Отдел за деликатеси“.
BILLA България е любима търговска верига на българите в четири поредни години (2016-2019) според резултатите от единствената потребителска класация у нас „ЛЮБИМИТЕ МАРКИ“. През 2020г. компанията е отличена с награда за любим бранд на българите, както и със своите собствени марки BILLA Brand и BILLA Градини в категориите „Собствени марки“ и „Собствени марки – храни и напитки“.
Веригата е представена в 39 града в страната със 132 магазина. Компанията продължава интензивно да развива своята мрежа от супермаркети.
BILLA въведе успешно и ритейл иновации в магазина си на бул. „България“ в София, превърнал се в образец за качество, свежест, разнообразие и удобство. Само там ексклузивно за страната е представена най-голямата и успешна на австрийския пазар биомарка Ja! Natuеrlich.
Компанията успешно стимулира развитието на българското производство, партнирайки си с местни производители в рамките на различни програми за развитие на регионите.