07 Декември 2021г.
7 декември 2021 г. Мотивация на агенциите да дадат най-доброто от себе си, като в същото време прозрачността и етиката в конкурсите да бъде максимално гарантирана.
Това е основната идея на приетите от БАПРА принципи за провеждане на конкурси за комуникационни агенции. Около тях се обединиха всички членове на асоциацията на последното Общо събрание.
Приетият документ има препоръчителен характер и ще служи като ориентир, така че компаниите да могат да изберат най-подходящия партньор, а интересите на участващите агенции да бъдат добре защитени. Членовете на БАПРА приемат, че те отразяват най-професионалното провеждане на конкурси и поемат ангажимента да ги спазват и да ги разпространяват.
Приемането на тези принципи е и изключително важна стъпка за повишаване на професионализма в ПР, от което ще извлекат ползи не само агенциите, а и бизнеса и цялото общество.
Документът е от две основни части. Първата представя изграждането на стратегически партньорски взаимоотношения между клиенти и агенции и засяга принципите, от които ще се ръководят участниците, правилата за конфиденциалност и отговорността на комуникационните агенции. Втората очертава процеса при конкурс, който е добре да бъде следван – подготовка, комуникация между организатора и участниците, етапи, препоръчителни срокове, брифиране, дебриф и всичко останало. Частта завършва с препоръки към възнагражденията, включително и минимално възнаграждение за
участие.
Принципите за провеждане на конкурси за комуникационни агенции са качени на сайта на БАПРА и ще бъдат разпратени до компании и професионални бизнес организации.
BAPRA_guidelines_pitch process_2021 OS.pdf
Контакти:
Мила Каменова
Тел. 0893 579887
m.kamenova@bapra.bg