30 Септември 2022г.
Защо аутсорсингът на счетоводството не е за всеки?
Решения за бизнеса. Практиката показва, че при подобна нужда от счетоводство, логиката и подходът за решаване на проблемите с поддържането на счетоводство и данъчно счетоводство за много представители на малкия и среден бизнес е коренно различен. Ето няколко портрета на съвременни бизнесмени в реалностите на България.
1. Който има нужда от евтино и всичко безплатно - прави всичко сам! Тоест той прекарва времето си в създаване на документи, отпечатване и изпращане на контрагенти. И също така създава и провежда плащания, отразява движението в книгата на приходите и разходите, като е предприемач. Не пропускайте да опитате различни счетоводни и отчетни програми. И така нататък… Но мениджърът може и трябва да отдели това време за развитие на бизнеса си. А именно, привличайте нови клиенти, правете повече продажби, анализирайте ефективността и планирайте по-ефективно използване на ресурсите и бизнес възможностите. Можех, но не го направих! Тъй като беше необходимо да се занимаваме с документи и доклади. Е, за микробизнеса и някои предприемачи това решение може да оптимизира разходите. Това е техният избор.
2. Които разбират какво струва „безплатното счетоводство” като резултат, но искат да спестят пари. Такива мениджъри привличат чрез познати или чрез обяви в OLX пристигащ или дистанционен счетоводител, който (може би) знае и умее да води счетоводство. Поне ми се иска да вярвам. Тъй като е доста трудно да се провери квалификацията. Да, такова решение не е безплатно, но доста евтино, има много оферти. Но за дългосрочна работа не е надеждно. Няма контрол или гаранция, че записите ще се водят коректно и пълно. Просто няма кой да контролира такъв счетоводител и да предупреди навреме за рисковете от получаване на глоби в бъдеще. Това е най-често срещаното решение „докато гръмне“.
3. Щатен счетоводител или счетоводен отдел. Трябва да платите максимума, ако наемете главен счетоводител. Може да се нуждаете и от основен асистент. Както и счетоводител по персонал и ведомост. И ако вземете предвид реалните общи разходи за работни места в офиса и данъци върху тези служители. В същото време не забравяйте за разходите за софтуер, преса, канцеларски материали.
Сигурни ли сте, че това е това, от което се нуждае вашият бизнес? Между другото, спестяването на време за счетоводството ви ще бъде по-трудно, отколкото очаквате. Тъй като винаги ще има много въпроси и дискусии от счетоводителя.
И въпросите за контрола на качеството на счетоводството остават същите както преди. Как са подбрани и тествани компетенциите на лицето, което е назначено за длъжността главен счетоводител? Кой може да провери и гарантира изправността на работата му? Направете оценка на риска за компанията? Пак ли ще надплащаме на одитори за проверки? Нека станем сериозни...
Аутсорсинг на счетоводни услуги
Вземете всички счетоводни услуги гр.Варна с гаранции от надеждна компания. За модерния, правилно мислещ лидер, който иска да:
минимизиране на данъчните рискове;
получават гаранции за пълна отговорност;
оптимизиране на бизнес процесите за по-голяма ефективност;
отделят повече време за стратегическо планиране на бизнес развитие;
постигате по-добри резултати и надминавате конкурентите си ползвайки услугите на счетоводна къща Конто Лекс Варна. Tel: 0878178972