12 Септември 2024г.
Основната задача на ледоразбивача „Урал“ бе да осигури безопасното придвижване на товарния конвой през дебелите ледове
На 6 септември в района на Източносибирско море универсалният атомен ледоразбивач в серийно производство - „Урал“ - съпроводи конвой от два кораба, включващ големия контейнеровоз „Ню Стар“. Неговата контейнеровместимост е 3534 TEU, като мерната единица за обем на контейнерния транспорт - TEU, е еквивалентна на 20 фута. За първи път в историята на СМП контейнеровоз от подобни размери (дължина - 231 метра, широчина - 32 метра) навлезе във водите на Северния морски път.
Ледоразбивачът „Урал“ ескортира корабите от източния край на ледовете на Чукотско море до западния край на ледовете на Източносибирско море. Основната си задача - да осигури безопасното придвижване на конвоя през плътната ледена покривка – „Урал“ изпълни по маршрут с дължина от 150 морски мили, със средната скорост 12 възела.
Увеличаването на обема на трафика по Северния морски път е от първостепенно значение за развитието на арктическата зона на Руската федерация. „Росатом“ е инфраструктурен оператор на СМП и активно разработва този логистичен коридор с нови атомни ледоразбивачи и модернизация на инфраструктурата.
Една от стратегическите цели на компанията е превръщането на СМП в ефективна транспортна артерия между Европа, Русия и Азиатско-тихоокеанския регион. В момента се разработва федерален проект за развитие на „Голям Северен морски път“ - транспортен коридор от Санкт Петербург и Калининград до Владивосток.